به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۶۷۵۵۵

قهرمان فرهادی در کن ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود؟

قهرمان فرهادی در کن ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود؟
گروه فرهنگی:  تیه‌ری فرمو که مدیر هنری و همه‌کاره جشنواره فیلم کن است، در یک گفتگوی رادیویی جزئیاتی تازه از برنامه‌های جشنواره امسال را اعلام کرد و به همه اطمینان داد این دوره در همان زمان مقرر با حضور مهمانان و سینماگران برگزار می‌شود و بالا گرفتن موج کرونا در اروپا و فرانسه هم نمی‌تواند برنامه‌های مدیران کن را به هم بریزد.

سال گذشته قرار بود جشنواره کن به جای ماه می در ماه ژوئن برگزار شود اما رئیس جمهوری فرانسه دستور داد تمام برنامه‌های عمومی تا پیش از ژوییه لغو شود و سازمان‌دهندگان کن هم جشنواره دوره پیش را با برچسب مجازی و از راه دور صرفا با انتشار فهرست فیلم‌های برگزیده برگزار کردند. امسال با آغاز واکسیناسیون کرونا، گرم‌تر شدن در تابستان و البته سختگیری در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گیری انتظار می‌رود جشنواره کن بدون نگرانی از شیوع کرونا برگزار شود.

فرمو در بخش دیگر سخنانش از فیلم افتتاحیه کن ۲۰۲۱ رونمایی کرد و لئو کاراکس کارگردان «آنت» را یک سینماگر مولف و تحسین‌شده در فرانسه و جهان دانست. به سنت تمام فیلم‌های آغازگر جشنواره کن، «آنت» هم همزمان با نخستین نمایش بین‌المللی در روز افتتاحیه جشنواره در فرانسه اکران عمومی می‌شود. سینماهای فرانسه از اکتبر ۲۰۲۰ تعطیل شده‌اند اما به نظر می‌رسد با گسترده‌تر شدن تزریق واکسن درهای تماشاخانه‌ها از ۲۶ ماه می دوباره باز شود.

یکی دیگر از خبرهای خوب مربوط به جشنواره کن از زبان مدیر هنری که از سوی رئیس جمهوری فرانسه اعلام عمومی شد. به گفته امانوئل مکرون، ورود گردشگران و مسافران به فرانسه از ماه می به بعد آزاد می‌شود و آمریکایی‌ها هم می‌توانند با همراه داشتن گذرنامه با مهر واکسن کرونا پس از حدود یک سال وارد مرزهای این کشور شوند. کن از گردشگرپذیرترین شهرهای فرانسه است و بسیاری از مهمانان جشنواره از ایالات متحده به فرانسه می‌آیند.
 
جز «آنت» با بازی ماریون کوتیار و آدام درایور که قرار است روز افتتاح جشنواره در ششم جولای روی پرده برود، هنوز حضور فیلمی دیگر در جشنواره کن قطعی نشده است. هر چند مدیر هنری کن پیش‌تر در یک گفتگوی دیگر از حضور تازه‌ترین ساخته‌های وس اندرسن و پل ورهوفن در بخش مسابقه خبر داده بود. «گزارش فرانسوی» یک کمدی درام آمریکایی آلمانی با بازی فرانسیس مکدورمند است و «بندتا» یک درام زندگینامه‌ای. نام هر دو فیلم در فهرست سال گذشته کن به چشم می‌خورد.

از ایران هم به نظر می‌رسد بخت حضور و نمایش تازه‌ترین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه کن ۲۰۲۱ بیش از دیگران باشد. سه فیلم پیشین فرهادی نخستین بار در دنیا در کن رونمایی شدند و انتظار می‌رود سرنوشتی مشابه هم در انتظار «قهرمان» باشد. او فیلم نهم خود را با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و دخترش سارینا در شیراز ساخته است.
برچسب ها: اصغر فرهادی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها