به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۲۶۷۵۹۶
دستگیری مخالفان همزمان با سخنرانی رییس‌جمهور مادام‌العمر روسیه

پوتین: فقط از طریق واکسیناسیون می‌توان با کرونا مقابله کرد

گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور مادام‌العمر روسیه گفت: فقط با واکسیناسیون می توان با همه گیری ویروس کرونا مقابله کرد. از همه مردم می‌خواهم واکسن کرونا بزنند.
پوتین: فقط از طریق واکسیناسیون می‌توان با کرونا مقابله کرد
ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه خود در مقابل نمایندگان دو مجلس پارلمان (دوما و سنا)، دولت و فرمانداران مناطق روسیه افزود: امیدواریم تا پاییز مصونیت مردم روسیه دربرابر کرونا را با واکسینه کردن 70 درصد مردم محقق کنیم. امنیت روسیه در هنگام شیوع همه جانبه كرونا، به طور قابل اعتماد توسط نیروهای مسلح، سازمان های اجرای قانون و خدمات ویژه تأمین می‌شد. پوتین، امروز این در حالی برای در نشست مشترک امروز پارلمان روسیه در حضور جمعی سخنرانی کرد که فاصله اجتماعی در آن رعایت نشده و شمار کمی از حاضران نیز ماسک زده بودند، امری که نقض آیین‌نامه کووید ۱۹ مسکو به‌شمار می‌آید!

پوتین هشدار داد واکنش این کشور در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز سریع، کوبنده و نامتقارن خواهد بود. او این سخنان را در میانه دور جدید تنش‌ها بین روسیه و غرب و اعمال تحریم‌های جدید از سوی وانشگتن علیه مسکو و اقدامات تنبیهی متقابل بر سر مسئله اوکراین بیان کرد. وی گفت: مسکو در صورت امتناع سایر کشورها از گفت‌وگو، راه‌های نامتقارن، سریع و کوبنده برای دفاع از منافع ملی خود خواهد یافت.  پوتین در اشاره به فاش شدن طرحی برای ترور «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس و اعضای خانواده‌اش و انجام کودتا در این کشور، افزود: اقدام برای سازماندهی کودتا و تلاش برای برنامه‌ریزی ترور سران کشورها بیش از حد است، از همه خطوط عبور شده است. رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: حرکت‌های غیردوستانه در قبال روسیه به نوعی سرگرمی تبدیل شده است. ما واقعاً می‌خواهیم روابط خوبی با همه اعضای جامعه بین‌المللی داشته باشیم. اما اگر کسی این نیات خوب را ضعف برداشت کند، پاسخ روسیه نامتقارن، سریع و کوبنده خواهد بود. 
او همچنین قول اقدامات جدید برای تشویق به زاد و ولد بیشتر و کمک‌های اقتصادی بیشتر به شهروندان را داد. مراسم سخنرانی سالانه «وضعیت کشور» از سوی پوتین در حالی برگزار می‌شود که حکومت مسکو در داخل و خارج از کشور با چالش روبه‌رو است. در زمینه بین‌المللی، تنش میان روسیه و غرب بالا گرفته و درگیری نظامی روسیه در شرق اوکراین و بحران سیاسی در بلاروس از مهم‌ترین چالش‌های ولادیمیر پوتین است. روز پیش از سخنرانی پوتین و به دنبال اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده به خاطر حملات سایبری و دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه، اعلام کرد برای مشورت به واشینگتن بازمی‌گردد.

 دستگیری مخالفان همزمان با آغاز سخنرانی سالانه پوتین
بنا بر گزارش‌ها، روز چهارشنبه در آستانه سخنرانی سالانه ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه و شکل‌گیری تجمعات اعتراضی در همین روز در سراسر روسیه، مأموران دولتی اقدام به دستگیری شماری از منتقدان حکومتی کرده‌اند. این تجمعات اعتراضی در پیوند با شرایط وخیم الکسی ناوالنی، منتقد کرملین، در زندان و انتخابات ۱۹ سپتامبر پارلمان روسیه برگزار می‌شود. خبرها حاکی است که مأموران دو تن از دستیاران الکسی ناوالنی را در مسکو بازداشت کرده و به دفاتر ناوالنی در سن‌پترزبورگ هم حمله کرده و شماری از طرفداران او را هم در سراسر کشور، ازجمله در خاور دور روسیه، بازداشت کرده‌اند.
 
برچسب ها: ولادیمیر پوتین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها