کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونق کسب و کار با چاپ لیبل و کاتالوگ

2 ارديبهشت 1400 ساعت 10:58

گروه کسب و کار: برای محصولات خود لیبل ضد آب نیاز دارید؟ یا لیبلی کاغذی و ارزان؟ برای معرفی محصولات خود کاتالوگ می خواهید؟ یا ژورنالی زیبا و شکیل؟ می خواهید با برچسب، لیبل و پوستر اتاق یا لپتاپ خود را تزئین کنید؟ کار چاپی ای دارید که باید به سرعت انجام شود؟ به تیراژ خیلی پایینی برای چاپ نیاز دارید؟


اگر جواب سوال شما به هرکدام از این موارد مثبت است این مقاله را تا انتها بخوانید.


 
پس از تولید یک کالای با کیفیت برای معرفی و تبلیغ آن به بهترین شکل ممکن بایستی از چاپ کمک بگیرید. مهم ترین محصولات چاپی برای عرضه و تبلیغ محصول شما لیبل و کاتالوگ هستند. محصول شما بدون چسباندن لیبل روی آن به هیچ وجه نمی تواند خود را معرفی کند. همچنین نداشتن کاتالوگی جذاب برای معرفی محصولات تولیدی کار شما برای تبلیغات ناقص می کند. بیایید ابتدا با لیبل شروع کنیم:
 
لیبل، برچسب یا استیکر
لیبل، برچسب یا استیکر؟ وقتی صحبت از محصولات فروشگاهی و خوراکی شود به برچسبی که روی آن ها چسبانده می شود که شامل اطلاعات محصول و قیمت و غیره می شود معمولا لیبل می گویند و وقتی که صحبت از برچسب هایی برای تزئین روی شیشه رستوران ها و کافی شاپ ها یا پشت لپتاپ و دیوار اتاق می شود معمولا به آن استیکر می گویند. لیبل ها در انواع مدل های لیبل کاغذی بدون پوشش، لیبل های سلفونی و لیبل های pvc ضد آب، لیبل های متالایزر، لیبل های گچی و برچسب اموال سازمان ها تولید می شوند.
هر اسمی که داشته باشد مهمترین برگه چاپی برای معرفی محصول شما و اطلاعات ضروری آن است. پس انتخاب بهترین لیبل متناسب با محصول شما مهمترین قدم برای فروش محصولاتتان است.
مهم ترین عامل برای انتخاب لیبل مناسب، محلی است که قرار است این لیبل ها چسبانده شود:
 
لیبل تزئینی
اگر قرار است از لیبل و برچسب برای تزئین اتاق یا پشت لپتاپ و کتاب استفاده کنید نیازی ندارید برای برش هزینه کنید. کافی است از چاپ برگی لیبل استفاده کنید و با قیچی آن را برش دهید. چاپ برگی علاوه بر قیمت مناسب تر قابلیت تنوع بیشتری هم دارد. از هر طرحی که می خواهید یک یا چند برگه لیبل چاپ کنید و روی هر محلی که می خواهید بچسبانید.

لیبل محصولات
اگر قرار است که لیبل ها روی محصولات شما چسبانده شود بایستی از لیبل های برش خورده استفاده کنید. طرح لیبل شما روی کاغذ چیده می شود و پس از چاپ برش می خورد. برش لیبل ها به دو روش مستقیم و نیم تیغ انجام می شود.
 
برش مستقیم: این شیوه برش تنها برای لیبل های مربع و مستطیل کاربرد دارد. برگه ها پس از چاپ لیبل روی آن ها، زیر دستگاه برش می روند و با برش های کامل عمودی و افقی تک تک لیبل ها از هم جدا می شوند و شما سفارش خود را بصورت عددی دریافت می کنید. همینطور که مشخص است بیشتر برای لیبل های سایز بزرگ مانند برچسب محصولات استوانه ای مثل ژل دست، شامپو و... که لیبلی مستطیل دور تا دور آن چسبانده شود بسیار مناسب و بصرفه است.
م تیغ: در این شیوه از برش برگه های چاپ شده زیر دستگاه کاتر پلاتر می روند و در هر شکل و هر ابعادی که نیاز دارید تنها لایه رویی لیبل برش داده می شود و برگه کاملا بریده نمی شود، پس از برش شما سفارش خود را بصورت برگی دریافت می کنید. مانند تصویر زیر، شما برگه ای دارید که فقط فاصله زائد بین آن ها جدا شده و شما می توانید لیبل ها را به راحتی از روی آن کنده و در محل خود بچسبانید. برای برش لیبل های دایره مربع، ستاره ای یا هرشکل دلخواهی که نیاز داشته باشید با دقت میلی متری، حتی لیبل های یک سانتی متری تنها برش مورد استفاده نیم تیغ است.


لیبل کاغذی و pvc با برش نیم تیغ
 
پس از انتخاب نوع برش لیبل، باید جنس لیبل خود را نیز تعیین کنید. لیبل ها در دو نوع اصلی کاغذی و پی وی سی چاپ می شوند.
 لیبل های کاغذی: چاپ این نوع لیبل ها روی کاغذ انجام می شود، قیمت آن بسیار ارزان است ولی مقاومت و ماندگاری آن مخصوصا در برابر رطوبت کم است. برای افزایش مقاومت این نوع لیبل روی آن سلفون چسبانده می شود که به آن ها لیبل سلفونی می گویند.
لیبل پی وی سی: چاپ این نوع لیبل روی pvc انجام می شود، ماده ای مانند پلاستیک و کاملا مقاوم در برابر آب. لیبل های پی وی سی کاملا ضد آب بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این لیبل ها در دو دسته شفاف و سفید تولید می شوند که متناسب با نوع طراحی و محصولی که قرار است روی آن چسبانده شود انتخاب می شود.
در خانه چاپ و گرافیک می توانید با ورود به صفحه چاپ لیبل وارد صفحات مربوط به هرکدام از این لیبل ها شوید، سایز و تعداد مورد نیاز خود را وارد کرده و قیمت لیبل محاسبه شده را به آسانی مشاهده کنید.

پس از تولید محصول و چسباندن لیبل مناسب روی آن نوبت به تبلیغات و برندینگ محصول شما می رسد. تبلیغات فیزیکی جزو مهم ترین شیوه های تبلیغاتی برای مراکز بزرگ و معتبر می باشد. داشتن کاتالوگ و ژورنالی که تنوع محصولات شما را نشان دهد و ارائه آن به سازمان ها و خریداران بالقوه شما جزو واجبات بازاریابی محصول شما می باشد. کاتالوگی که محصولات موجود شما، محصولات آتی و اطلاعات مورد نیاز تک تک محصولات در آن گنجانده شود.

کاتالوگ و ژورنال

کاتالوگ با صحافی منگنه و چسب گرم

چه برای محصول خود نیاز به کاتالوگی کوچک و ظریف دارید تا درون بسته بندی محصول بگذارید و چه نیاز به کاتالوگ و ژورنالی مستحکم به شکل کتابچه ای زیبا دارید چاپ دیجیتال کاتالوگ و ژورنال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. می خواهید ژورنالی بسیار شکیل و رنگارنگ از محصولات جذاب خود داشته باشید تک تک صفحات را با پوشش سلفون براق درخشان کنید، می خواهید کاتالوگی کلاسیک و با پرستیژ از محصولات لاکچری خود داشته باشید از سلفون مخملی بسیار با کیفیت و یا سلفون مات استفاده کنید. در هر صورت با چاپ کاتالوگ و ژورنال با کیفیت می توانید برندینگ و معرفی محصولات جدید خود را وارد مرحله تازه ای کنید.
 
کاتالوگ از چاپ برگه های طراحی شما و صحافی آن به شیوه های گوناگون ساخته می شود. صحافی منگنه بیشتر مناسب کاتالوگ با صفحات کم و صحافی چسب گرم بیشتر مناسب کاتالوگ های حجیم است. همچنین می توانید از صحافی استفاده نکنید و بجای کاتالوگ برای تبلیغات خود از بروشور استفاده کنید. چاپ بروشور تبلیغاتی نیز مانند چاپ کاتالوگ برای نمایش هرچه بهتر محصولات شما نیازمند کیفیت بالای چاپ و برگه های چاپی است. تفاوت بروشور و کاتالوگ تنها در این است که بروشور بصورت تک برگ بوده و کاتالوگ از کنار هم قرار گرفتن برگه ها و صحافی آن ها ساخته می شود.
در خانه چاپ و گرافیک با ورود به صفحه چاپ کاتالوگ امکان مشاهده قیمت آنی با تغییر جنس کاغذ، جنس جلد، ابعاد، تعداد صفحات، نوع پوشش و تیراژ در کنار چاپ با کیفیت و فوری باعث می شود با خیال راحت و در هر تیراژی که می خواهید برای محصولات خود کاتالوگ و ژورنال سفارش دهید.

چرا چاپ دیجیتال
وقتی صحبت از تیراژ کم و سرعت بالا باشد نام چاپ دیجیتال می درخشد. چاپ دیجیتال با ورود به صنعت چاپ، خدمات چاپی را دگرگون کرد و با کیفیت فوق العاده و زمان چاپ بی رقیب چاپ افست را به حاشیه راند. دیگر لازم نبود حتما با تیراژ بالا چاپ کنید، لازم نبود برای دیدن اشکالات چاپی تا تمام شدن کل کار صبر کنید و دیگر لازم نبود یک هفته برای انجام سفارش خود منتظر بمانید. با چاپ دیجیتال می توانید یک عدد از برگه خود را چاپ کنید، کیفیت آن را مشاهده کنید، در صورت وجود اشکال آن را برطرف کنید سپس هر تعداد که خواستید را دوباره چاپ کنید و همه این مراحل در کمتر از 2 ساعت قابل انجام است. چاپ دیجیتال یعنی یک چاپ با کیفیت، فوری و مدرن. آنقدر سریع که به محض اینکه خواستید چیزی را چاپ کنید در همان روز کار خود را آماده و بدون اشکال تحویل می گیرید و آنقدر با کیفیت که معنای نام فوری را عوض می کند و کیفیت آن استاندارد چاپ می شود.
چاپ دیجیتال در خانه چاپ و گرافیک در مدت 2 ساعت چاپ شده، برش داده می شود در صورت نیاز با پوشش های سلفون و لمینت مقاوم می شود و برای شما ارسال می گردد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این زمان 2 ساعته چاپ، پس از تایید طراحی آغاز می شود و در صورت نیاز به طراحی زمان انجام آن را نیز در نظر داشته باشید.
 
 


کد مطلب: 267652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/267652/رونق-کسب-کار-چاپ-لیبل-کاتالوگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir