به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۶۷۶۵۷
روحانی آدرس غلط می‌دهد

وضعیت اقتصادی کشور بسیار نامطلوب است

وضعیت اقتصادی کشور بسیار نامطلوب است
گروه اقتصادی: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما همان‌هایی هستیم که کشور را از رشد اقتصادی منفی به بالاترین رشد اقتصادی در همه جهان رساندیم و در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما بالاترین رشد اقتصادی در سطح جهان بود، اظهار داشت: همه به خوبی می دانند که وضعیت اقتصادی کشور بسیار نامطلوب است.
  عباس گودرزی با بیان اینکه توافق برجام با این هدف منعقد شد که تحریم ها برداشته شود و وضع معیشتی مردم بهتر و اقتصاد کشور رونق پیدا کند اما واقعیت آن است که این اتفاق نیفتاد، تصریح کرد: اظهاراتی که این روزها آقای روحانی و دولتی‌ها مطرح می‌کنند، صرفا با هدف به حاشیه بردن مسائل اصلی کشور و آدرس غلط دادن است.نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه رویکرد این دولت منتهی به شکست شد، گفت: دولتمردان باید صریح و صادقانه بگویند که رویکرد نگاه به بیرون و غربی‌ها، عدم اتکا به ظرفیت‌های داخلی و امید بستن به کدخدا شکست خورده و هیچ نتیجه‌ای نداشته است.
 وی افزود: دولتمردان باید صادقانه به مردم بگویند که برجام گشایشی در زندگی اقتصادی ملت ایجاد نکرده است و اگر اینگونه به شکست خود اعتراف کنند، قطعاً مردم هم این موضوع را می‌پذیرند. ما باید اشکالات خود را بپذیریم و اصراری بر ادامه مسیر غلط نداشته باشیم چرا که باعث خسران بیشتر می‌شود.گودرزی بیان کرد: جای تاسف دارد که دولتمردان به جای آنکه با مردم صریح صحبت کنند، اصرار دارند که همان نسخه منتهی به شکست را دوباره برای ملت بنویسند که جز ضرر، عایدی برای کشور ندارد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس  گفت: بهتر است دولتمردان با کلمات بازی نکنند و همه می دانند که برجام برای بی آبرو کردن و رسوا کردن دشمنان ما و آمریکا نبود و صرفاً با این هدف منعقد شد که تحریم ها برداشته شود اما دیدیم که تحریم ها برداشته نشد و برجام تجربه موفقیت آمیزی نبود.وی اظهار داشت: ما باید از تجربه کشورهایی که به سمت غربی‌ها و آمریکا رفتند، عبرت بگیریم چراکه نه تنها این کشورها عزت خود را از دست دادند، بلکه مسیر پیشرفتشان هم دچار مشکل شد. برای مثال، عربستان سعودی بیشتر از دیگر کشورها مطابق با سیاست‌های آمریکا فعالیت می‌کند و دلارهای نفتی خود را خرج آنان می‌کند اما در نهایت آمریکایی‌ها عربستان را گاو شیرده خود می دانند.
 گودرزی تصریح کرد: به جای توجه به کشورهای غربی، بهتر است تمرکز خود را روی ارتباط با کشورهایی مانند روسیه و چین بگذاریم. ما باید بن‌بست ارتباط با غربی‌ها را کنار بگذاریم و قدم در راه تقویت ارتباط با کشورهای همسو بگذاریم.
نماینده بروجرد در مجلس  تأکید کرد: انتظار ما از دولتمردان آن است که در این ماه‌های پایانی، صراحتاً اعلام کنند که رویکرد نگاه به غربی‌ها برای حل مشکلات کشور رویکرد غلطی بوده است.
برچسب ها: روحانی

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۳:۴۸
بابا تو رو بخدا سفره ای پهنه حالتو ببر و حرف نزن بدبخت به ما که سرنوشتمون دست امثال تو هست (371720)
منوچهری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۴:۲۶
جناب اقای نایب رییس کمسیون مجلس شورای اسلامی شعار نه شرقی نه غربی چه شددددددانتخاب ایده اتکا به شرق توسط چه کسی یاکسانی تعیین شده ایا مردم هم بااین ایده موافقند ؟ (371722)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها