به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۲۶۷۶۶۲

پمپئو: فشار حداکثری بر ایران باید حفظ شود

پمپئو: فشار حداکثری بر ایران باید حفظ شود
گروه سیاسی:  وزیر خارجه سابق آمریکا با بیان اینكه فشار حداکثری بر ایران کارایی داشته است، از قانون‌گذاران آمریکایی خواست تا این کارزار را حفظ کنند.
مایک پمپئو به همراه چند تن از جمهوری‌خواهان در مقابل ساختمان کنگره آمریکا در سخنانی گفت: فشار حداکثری باعث شد ذخایر ارزی ایران از ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، تنها به ۴ میلیارد دلار برسد.وی افزود: فشار حداکثری ما، انتخاب ایران را برای حمایت از حزب الله، شبه نظامیان شیعی عراق، حوثی یمن دشوار ساخت. حوثی یک گروه تروریستی است اگرچه به این نام شناخته نشده باشد.دولت ترامپ در آخرین روزهای عمر خود، انصارالله یمن را یک گروه تروریستی قلمداد کرد اما این مساله با مخالفت جدی سازمان ملل و متحدان آمریکا روبرو شد که به اعتقاد آنها باعث تشدید قحطی و مشکلات انسانی در یمن می‌شود.از این رو، دولت بایدن این شناسایی را متوقف کرد و انصارالله را از فهرست تحریمی خارج ساخت.
 ترامپ  اضافه کرد: علاوه بر فشار اقتصادی، از نظر دیپلماتیک و نظامی هم اینگونه بود.پمپئو از طرح "فشار حداکثری" به عنوان یک قانون‌گذاری برای صلح! یاد کرد و گفت: اگر ایران نخواهد به عنوان یک کشور معمولی به جامعه جهانی بازگردد، تحریم‌ها باید باقی بمانند.وی از کنگره خواست تا در این زمینه مسئولانه عمل کند و گفت این مساله به حزب جمهوری‌خواه، محافظه‌کار یا دموکرات مربوط نیست، این به امنیت آمریکا ارتباط دارد. اگر درست عمل کنیم، برای دوست و متحدمان اسرائیل یک آزادی اعطا کردیم و توافق عادی‌سازی روابط گسترش می‌یابد.



 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها