به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۲۶۷۶۶۶

رونمایی از جدیدترین نسل iPad Pro

رونمایی از جدیدترین نسل iPad Pro
گروه علم و فناوری:درست طبق برنامه از پیش تعیین شده، اپل جدیدترین نسل iPad Pro خود را در روز سه شنبه ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین)، روانه بازار کرد. همانطور که ما در مورد MacBook Air و MacBook Pro جدید شاهد بودیم، تغییراتی که اپل در نسل جدید iPad Pro اعمال کرده، عمدتا از لحاظ داخلی است.
این دستگاه دارای پردازنده هشت هسته‌ای جدید M1 است، همان تراشه‌ای که MacBook Air، MacBook Pro و Mac Mini را تأمین می‌کند. اپل ادعا می‌کند که این «یک جهش بزرگ در عملکرد» نسبت به نسل قبلی است که از جمله عملکرد گرافیکی را بیش از ۱۵۰۰ برابر سریعتر کرده است. این تراشه همچنین ویژگی‌های جدیدی از جمله «نسل جدید موتور ۱۶ هسته‌ای Apple Neural» و پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته را برای این آیپد به همراه آورده است. اپل همچنین می‌گوید در هنگام استفاده از این آیپد، شما می‌توانید حداکثر ۱۰ ساعت دوام باتری را از مدل‌های Wi-Fi و نه ساعت از مدل‌های Wi-Fi + Cellular انتظار داشته باشید.
iPad Pro جدید از Thunderbolt 3 و USB4 و همچنین از اتصال 5G و نسخه mmWave شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید این تبلت «گسترده‌ترین پوشش 5G در سراسر جهان» را ارائه می‌دهد که سرعت آن تا ۴ گیگابیت بر ثانیه است. این آیپد از eSIM پشتیبانی می‌کند، اما این شرکت به وجود یا عدم وجود تراشه مکان یاب U1 خود در این دستگاه اشاره نکرد.
یک دوربین بهبود یافته نیز در این دستگاه وجود دارد. اپل می‌گوید پردازنده سیگنال تصویر ISP و اسکنر LIDAR موجود در این آیپد، می‌تواند «جزئیات باورنکردنی» را در شرایط کم نور ثبت کند. به گزارش فرارو، در جلوی دستگاه یک سیستم دوربین TrueDepth وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد قفل دستگاه را با تشخیص چهره باز کنند. این سیستم شامل یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه است. دوربین به طور خودکار متحرک می‌شود تا شما را در حین تماس‌های ویدیویی با ویژگی جدیدی به نام Center Stage دنبال کند.
آیپد پرو جدید از Apple Pencil، صفحه‌کلید‌های مجزای اسمارت کیبورد فولیو و همچنین مجیک کیبورد پشتیبانی می‌کند که اخیراً با رنگ جدید سفید نیز عرضه شده اند. این آیپد همچنین، از کنترلر‌های PS5 و Xbox نیز پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید برای ساخت این دستگاه از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده کرده است. همچنین آهن ربا‌های موجود در این دستگاه و بلندگو‌های آن از ۱۰۰ درصد «عناصر معدنی بازیافتی» تولید شده اند. آیپد جدید در دو اندازه عرضه شده است؛ یک نمونه ۱۱ اینچی و یک نمونه ۱۲.۹ اینچی که به ترتیب ۴۵۴ و ۶۸۰ گرم وزن دارند. این دو دستگاه را می‌توانید با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی پیکربندی کنید. هردو محصول با یک کابل شارژ یک متری USB-C و یک آداپتور برق ۲۰ وات USB-C ارسال می‌شوند. مدل ۱۱ اینچی دارای باتری ۲۸.۶۵ وات ساعت و دستگاه بزرگتر نیز از باتری ۴۰.۸۸ وات ساعت بهره می‌برد.
مدل ۱۲.۹ اینچی این آیپد، مجهز به یک صفحه نمایش Mini LED جدید Liquid Retina XDR است که به گفته اپل می‌تواند «روشنایی در سطح XDR» را ارائه دهد. اپل ادعا می‌کند که صفحه نمایش ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ این دستگاه، شامل ۱۰۰۰۰ چراغ Mini LED است که می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی و نسبت کنتراست ۱ میلیون به یک، را ارائه دهد. این مولفه اخیر، البته اپل را با برخی از مشکلات زنجیره تامین مواجه کرده است چراکه گزارش شده یکی از تولید کنندگان این چراغ ها، تولید را متوقف کرده است. (صفحه نمایش ۱۱ اینچی با نمایشگر Retina Liquid Retina با رزولوشن ۲۳۸۸ در ۱۶۸۸ ارائه می‌شود که حداکثر روشنایی آن ۶۰۰ نیت است).
 قیمت آیپد ۱۱ اینچی جدید از ۷۹۹ دلار برای نمونه دارای Wi-Fi و ۹۹۹ دلار برای نمونه Wi-Fi + Cellular شروع می‌شود و مدل ۱۲.۹ اینچی نیز از ۱۰۹۹ دلار برای نمونه Wi-Fi و ۱۲۹۹ دلار برای مدل Wi-Fi + Cellular شروع می‌شود. البته این محصول با قیمت‌های مخصوص بخش آموزش نیز عرضه می‌شوند که براساس آن، دانشجویان می‌توانند مدل ۱۱ اینچی را با قیمت ۷۴۹ دلار و مدل ۱۲.۹ اینچی را با قیمت ۹۹۹ دلار، دریافت کنند. هر دو مدل در نیمه دوم ماه مه (اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد) عرضه می‌شوند و پیش سفارشات آن‌ها نیز از ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.



 
برچسب ها: آی پد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها