به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۲۶۷۶۷۱
بازی ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

ضرغامی می‌گوید مگر من کمتر از قالیبافم!

ضرغامی می‌گوید مگر من کمتر از قالیبافم!
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تاکنون کاندیدای از سوی جبهه اصلاحات انتخاب نشده است.
قاسم میرزایی درخصوص حضور محمدجواد ظریف در انتخابات و این که گفته می‌شود وی کاندیدای جریان اصلاحات خواهد بود، گفت: هنوز هیچ‌چیز در جبهه اصلاحات قطعی نشده و همان فرآیندی که گفته شده است انجام می‌شود؛ یعنی ۱۰ نفر معرفی می شوند، هنگامی که یک سوم آرا را به دست آوردند به عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌شوند و تا جایی که من اطلاع دارم دوستانی در تماس با جبهه، ابراز تمایل کرده اند که در فرآیند قرار گیرند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: جبهه اصلاحات ایران برای خودش ساز و کاری تنظیم کرده است مبنی بر این که کسانی که مایل به کاندیداتوری هستند حتما باید اصلاح طلب باشند و از فرآیندی که جبهه تعیین کرده باید پیروی کنند.
وی ادامه داد: آقای ظریف هم در مکاتباتش با رهبری و هم در اظهاراتش چندین بار قسم و آیه آورده است که نخواهد آمد؛ البته ممکن است بعدها جاهایی سفارش کنند یا فشار بیاورند که ایشان بیاید و ممکن است اتفاق بیفتد اما تا امروز حداقل خودشان این کار را نکرده است.
وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که به نظر من کشور فردی را می‌خواهد توانمند باشد چرا که که با حداقل اختیاراتی رئیس جمهور دارد و همه هم می دانند و کاری هم نمی شود درباره اش انجام داد، بتواند کار کند؛ مگر این که قانون اساسی تغییر کند لذا به نظر من جبهه اصلاحات فردی را باید معرفی کند که اجماع حداکثری داشته و بتواند برای این جامعه با شکلی که پیدا کرده است و حالت سردی که نسبت به صندوق رأی دارد، راه گریزی پیدا کند و از سوی دیگر هم بتواند مشکلات عمده و خواست‌هایی که مردم مانند بیکاری، فقر، فساد، نهادهای موازی دارند را حل کند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شنیده‌ها حاکی از این است که محمدباقر قالیباف شروطی برای حضور در انتخابات تعیین کرده و حتی گفته که اگر قرار است در این دوره از انتخابات شرکت کند سیدابراهیم رئیسی حضور پیدا نکند، بیان کرد: آقای رئیسی روند بسیار خوبی را پیش گرفته؛ اسمش بر سر زبان‌ها است، نه می‌گوید می‌آید و نه می‌گوید نمی‌آید تا تکلیف را روشن نمی‌کند که به نظر من بازی خوبی را پیش گرفته است؛ برای همین به نظر من آقای رئیسی نیاید تعدد کاندیداها هم در جبهه اصلاح طلبان و اصولگرایان تغییراتی ایجاد می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر آقای رئیسی کاندیدا نشود و نیاید تغییرات دیگری صورت می‌گیرد. آقای قالیباف و مجموعه این افراد مانند آقای رضایی کنار نمی‌روند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: دوستان دیگری مانند آقای ضرغامی می‌گویند مگر کمتر از قالیباف هستیم؛ ما کمکش کردیم قالیباف شد! لذا همه کسانی که قالیباف را به کرسی مجلس رساندند، همه خودشان را یک سر و گردن بالاتر می‌دادند؛ مثلا آقای قاضی زاده هاشمی که کنار ایشان می‌نشیند و نائب رئیس است می‌گوید من چرا رئیس جمهور نشوم و یا آقای امیرآبادی که مجلس را اداره می کند.
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها