به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۲۶۷۶۸۱

بفرمائید روزی سه درصد منفی!

بفرمائید روزی سه درصد منفی!
گروه اقتصادی: دامنه نوسان در بازار سرمایه از روز گذشته درحالی از منفی دو به منفی سه افزایش پیدا کرد که روند حرکت این بازار همچنان نزولی بوده و سهام داران بورسی روز گذشته ضرر بیشتری را متحمل شدند.
 ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۹، دامنه نوسان بورس با هدف تعادل بخشی به بازار سرمایه از حالت متقارن مثبت و منفی پنج به حالت نامتقارن مثبت ۶ و منفی دو درامد تا شاید ضمن اینکه ترمز هیجانات منفی در بازار کشیده شود، سهام داران نیز ضرر کمتری را متحمل شوند.
تصمیمی که عمر آن حدود سه ماه بود و دامنه نوسان از روز گذشته از منفی دو به منفی سه افزایش پیدا کرد. اتفاقی که هرچند کمی به نقدشوندگی بازار کمک کرد اما باعث شد با توجه به روند نزولی بازار، سرمایه سهام داران بیشتر کاهش یابد. البته این روند فقط مختص به روز گذشته نبود و چراغ های بازار سرمایه از ابتدای سال جدید تا کنون شاید برای دو تا سه بار سبز شده اند.
به طوریکه شاخص کل بورس طی هفته جاری از یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد تا یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد کاهش یافت. بر این اساس شاخص کل بورس در روز شنبه با ۹۶۳۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد رسید. در روز یکشنبه نیز این شاخص با ۹۰۰۴ واحد نزول، تا رقم یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحد کاهش یافت. روز دوشنبه نیز بورس روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس با ۸۰۹۳ واحد کاهش، در رقک یک میلیون و ۲۱۶ هزار واحد ایستاد.
روند پرنوسان بورس در روز سه شنبه و صعودی شدن برخی سهم ها، سهام داران را به بهبود شرایط بازار امدیوار کرد. در این روز در حالی که شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات روندی افزایشی داشت، در ساعات میانی تا یک میلیون و ۲۱۷ هزار واحد کاهش یافت و مجددا به یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحد رسید و در نهایت روی رقم یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد ایستاد.
اما این امیدواری چندان ادامه نیافت و بورس هفته را درحالی به پایان برد که دامنه نوسان منفی سه در بازار اعمال شده بود و شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۵۲۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد عقب نشینی کرد.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها