به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۲۶۷۶۸۲

اطلاعات جدیدترین محصولات اپل به سرقت رفت

اطلاعات جدیدترین محصولات اپل به سرقت رفت
گروه علم و فناوری: همزمان با رونمایی جدیدترین محصولات آی پد و آی مک اپل، یکی از تولیدکنندگان قراردادی این شرکت هدف حمله باج افزاری قرار گرفت که عاملانش مدعی به سرقت بردن اطلاعات جدیدترین محصولات اپل شدند.
گروه باج افزاری REvil که به نام سودینوکیبی هم شناخته می شود، در وبلاگی در دارک وب مدعی شد به شبکه رایانه شرکت "کوانتا کامپیوتر" نفوذ کرده است. این شرکت تایوانی یکی از تولیدکنندگان اصلی محصولات اپل است و عمدتا رایانه های آی مک را تولید می کند. همچنین محصولات شرکتهایی نظیر HP، فیس بوک و گوگل را هم تولید می کند.
چهره عمومی گروه REvil در دارک وب که کاربری با نام ناشناس (Unknown) در انجمن خلافکاران سایبری XXS است، اعلام کرده بود این گروه باج افزاری بزودی بزرگترین حمله خود را اعلام خواهد کرد. این پست به زبان روسی و در کانالی منتشر شده بود که گروه REvil از طریق آن به عضوگیری می پردازد.
این گروه در سایت هپی بلاگ که در آن نام قربانیان حملات باج افزاری خود را به امید تحت فشار قرار دادن آنها برای دریافت باج اعلام می کند، اعلام کرد کوانتا جدیدترین قربانی این گروه بوده است. این هکرها مدعی شدند تا تاریخ رونمایی جدیدترین محصولات اپل برای افشای رخنه به شرکت کوانتا دست نگه داشتند و اعلام کردند این تولیدکننده قراردادی تمایلی به پرداخت پول برای پس گرفتن اطلاعات مسروقه ندارد.
کوانتا به این هک بدون توضیح این که چه میزان از اطلاعاتش به سرقت رفته است، اذعان کرد و در بیانیه‌ای گفت: تیم امنیت اطلاعات کوانتا کامپیوتر با کارشناسان مستقل IT برای واکنش به حملات سایبری به شمار کوچکی از سرورهایش همکاری می‌کند. شرکت کوانتا کامپیوتر در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای از این حمله باج افزاری، اعلام کرد انتظار ندارد کسب و کارش از این اتفاق متاثر شود.
زمانی که مراسم رونمایی محصولات اپل به پایان رسید، گروه REvil جزییات فنی یک لپ تاپ جدید از جمله ۱۵ تصویر که به تشریح طراحی مک بوک می پرداختند و مربوط به مارس ۲۰۲۱ بودند را در اینترنت ارسال کرد. این گروه اکنون در تلاش برای ترساندن اپل به منظور دریافت باج برای اطلاعاتی است که به سرقت برده است. هکرها از اپل خواسته‌اند تا اول ماه مه باج آنها را بپردازد در غیر این صورت هر روز فایلهای جدیدی را منتشر خواهند کرد.
باج افزار نوعی فایل مخرب است که اطلاعات یا شبکه رایانه‌های یک قربانی را رمزنگاری می‌کند و سپس هکرهای عامل آن برای بازگرداندن اطلاعات یا عدم فروش اطلاعات محرمانه باج درخواست می‌کند. این اواخر در موارد متعددی گروه‌های خلافکار سایبری اطلاعات را به سرقت برده و تهدید به افشای آنها در صورت عدم دریافت پول از قربانی کرده‌اند. گروه هکری REvil در سال ۲۰۲۰ حمله باج افزاری علیه یک شرکت حقوقی انجام داد که مدعی بود زمانی نماینده بعضی از شرکتهای تلویزیونی دونالد ترامپ بوده است. این گروه در سال ۲۰۱۹ یک هفته پیش از انتخابات به یک گروه از دفتریاران انتخاباتی لوییزیانا حمله کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این هکرها از شرکت کوانتا کامپیوتر ۵۰ میلیون دلار برای دادن کلیدهای از رمز خارج کردن سیستمهای قفل شده این شرکت درخواست کرده‌اند.
برچسب ها: شرکت اپل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها