به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۲۶۷۶۸۴

برگزاری باقیمانده کلاس دانشجویان در تابستان

برگزاری باقیمانده کلاس دانشجویان در تابستان
گروه جامعه: مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از احتمال برگزاری کلاس های عملی دانشجویان این دانشگاه در تابستان خبر داد و گفت: با درخواست حذف ترم یا مرخصی بدون احتساب سنوات دانشجویان نهایت همکاری شده است.
 دکتر مسعود موسوی شفائی ضمن بیان این مطلب درباره شرایط ادامه فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها اظهار کرد: در برهه‌هایی که ویروس کووید۱۹ فروکش پیدا می‌کرد با هماهنگی مرکز بهداشت دانشگاه و سطح‌بندی که آن‌ها تعیین می‌کردند، دروس عملی را برای دانشکده‌های مختلف سهمیه‌بندی می‌کردیم.
وی توضیح داد: ما دروس دانشجویانی که واحد عملی داشتند را به این ترتیب برنامه ریزی کردیم که در یک بازه بین دو هفته تا ۲۰ روز تحت نظارت مرکز بهداشت و با رعایت پروتکل‌ها مجوز حضور در خوابگاه برای آن‌ها دریافت می‌شد.
موسوی شفائی بیان کرد: پیش از عید توانستیم این کار را انجام دهیم که دروس عملی باقیمانده نیم سال دوم ۹۹-۱۳۹۸ را به اتمام برسانیم و دروس عملی نیم‌سال اول ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ دوره دکتری را توانستیم در بهمن ماه برگزار کنیم. بعد از آن دروس عملی کارشناسی ارشد نیم‌سال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشکده‌های بزرگ را برگزار کردیم.
مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره دوره‌های آموزش عملی گروه‌های پزشکی گفت: طبق سهمیه‌بندی که داشتیم، بیشترین دروس عملی مربوط به دانشکده‌های علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی است، زیرا اینها جمع بزرگی از دانشجویان بودند. از این رو یک بازه ۱۷ تا ۱۸ روزه را در نظر گرفتیم تا آن‌ها به صورت فشرده توانستند در خوابگاه‌ها با رعایت پروتکل‌ها حضور داشته باشند و دروس عملی‌شان برگزار شود.
موسوی شفائی درباره دروس باقیمانده عملی که هنوز برگزار نشده‌اند، گفت: در حال حاضر دروس عملی که از نیم‌سال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باقی مانده مربوط به چند دانشکده‌ای است که تعداد دانشجوی کمتری داشتند، اما با توجه به شرایط فعلی، امکان برگزاری کلاس عملی برای این تعداد وجود ندارد، بنابراین صبر می‌کنیم وقتی از شرایط قرمز بیرون آمدیم و مجوزها توسط مرکز بهداشت صادر شد با هماهنگی معاونت دانشجویی دوباره خوابگاه‌هایی به اینها داده شود و بتوانیم کلاس عملی را از سر بگیریم، اما فعلا منتفی است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر در این خصوص عقب افتادگی خاصی نداریم و دروس عملی نیم‌سال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای حدود ۸۰ درصد دانشجویان را توانستیم برگزار کنیم، اما ۲۰ درصد از دانشجویان هم باقی مانده‌اند که عمدتا" در مقطع کارشناسی ارشد هستند و یا دانشکده‌هایی که تعداد کمی دروس عملی داشتند. در اولین فرصت که شرایط اجازه دهد کلاس‌های عملی این گروه‌ها را هم برنامه ریزی می‌کنیم.
مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس افزود: برای نیمسال جاری هم یعنی نیم سال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اگر شرایط مهیا باشد در تابستان یک برنامه ریزی برای برگزاری سایر کلاس‌های عملی باقیمانده در نظر خواهیم گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی گفت: در شرایط فعلی هیچ دانشجویی در خوابگاه‌ها نیست و دروس عملی به صورت حضوری برگزار نشده است.
موسوی بیان کرد: ما سه یا چهار مدل دانشجو داشتیم که با مجوز مرکز بهداشت حضور پیدا می‌کردند؛ برخی از دانشجویان در فاز پژوهشی هستند؛ یعنی روی کارهای پایان نامه و رساله‌شان در آزمایشگاه کار می‌کنند. این دسته از افراد در شرایطی که وضعیت قرمز نبود، تا پیش از عید حضور پیدا کردند و بازگشت آنها بعد از عید با مجوز معاونت پژوهشی بوده، ولی به محض این که شرایط قرمز شد معاونت پژوهشی اعلام ممنوعیت کرد و خوابگاه‌ها را تخلیه کردند.
وی افزود: ما دروس عملی قبل از عید را تمام کرده بودیم و دانشجویی نداشتیم که بابت دروس عملی و آموزشی در فاز آموزشی در خوابگاه باشد؛ به همین دلیل بازگشت دانشجو را به آن معنا نداشتیم و فقط دانشجویانی بودند که در فاز پژوهشی کار رساله انجام می‌دادند. به صورت طبیعی، دانشجویان بعد از تعطیلات فروردین ماه معمولا هفته اول به دانشگاه‌ها برنمی‌گردند و قبل از این که بخواهند برگردند شرایط این گونه اعلام شد، بنابراین تعداد کسانی که حضور داشتند هم کم بود و اکنون در خوابگاه دانشجویی نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد از دانشجویان درخواست مرخصی داده اند و با چقدر از آن‌ها موافقت شد؟ گفت: در تمام طول سال ۱۳۹۹ و تا به حال روال کاری ما به این ترتیب بوده که اگر دانشجویی در مرحله آموزشی است و ترم مصوب دارد؛ در صورت ابتلا خود یا خانواده می‌تواند درخواست مرخصی بدهد، اما اگر خودش گرفتار شده، باید اسنادش را به مرکز بهداشت ما ارائه کند. یا اگر به هر نوعی به اینترنت دسترسی ندارد می‌تواند درخواست مرخصی کند. در خصوص حذف ترم یا مرخصی بدون احتساب سنوات با نهایت همکاری برخورد شده است.
مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره شیوه مرخصی دانشجویان پژوهشی گفت: روال کار برای دانشجویانی که در فاز پژوهشی بودند بدین ترتیب است؛ در صورتی که استاد راهنما تایید کند دانشجو به خاطر شرایط کرونایی امکان دسترسی به آزمایشگاه نداشته یا محدودیت‌های کرونایی داشته و یا بیماری یا هر مشکل دیگری داشته است، استاد راهنما و مدیر گروه آن را تایید کنند. سپس تایید آن‌ها به دست معاونت پژوهشی دانشگاه خواهد رسید و معاونت پژوهشی دانشگاه، مدیریت پژوهشی و امور آزمایشگاه آن را تایید می‌کردند و ما هم فقط این سنوات را اعمال می‌کردیم؛ یعنی حتی یک مورد نداریم که کسی را برگردانده باشیم.
موسوی شفائی در پایان و در خصوص میزان ابتلای دانشجویان این دانشگاه به کرونا بیان کرد: مرکز بهداشت دانشگاه ما به صورت هفتگی آمار ابتلای دانشجویان و کارکنان و اساتید را برای ما می‌فرستد، اما مسئول اعلام آمار در این زمینه مدیر این مرکز است.
برچسب ها: دانشگاه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها