به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۲۶۷۷۰۸

نیمی از ایرانیان از زمان انتخابات بی‌خبرند

نیمی از ایرانیان از زمان انتخابات بی‌خبرند
گروه سیاسی:  نتایج نخستین نظرسنجی رسمی درباره انتخابات 1400 و میزان اطلاع مردم از زمان برگزاری انتخابات منتشر شد.به منظور سنجش میزان توجه شهروندان به موضوع انتخابات از آنها پرسیده شده «همان طور که می‌دانید چند ماه دیگر قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شود. آیا می‌دانید این انتخابات در چه ماهی برگزار خواهد شد؟»۵۰.۲ درصد شهروندان از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اطلاع داشته‌اند؛ در مقابل ۴۹.۸ درصد پاسخگویان یا نمی‌دانسته‌اند این انتخابات در چه ماهی برگزار می‌شود یا به ماه‌های دیگری غیر از خردادماه اشاره کرده‌اند.
همچنین در این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شده است «انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه برگزار خواهد شد، تا چه حد اخبار انتخابات را دنبال می کنید؟» ۴۱.۹ درصد پاسخگویان گفتند اخبار انتخابات را دنبال نمی کنند، ۲۶.۱ درصد کمی، ۲۰.۹ درصد تا حدی بگیره اخبار تحولات انتخاباتی هستند. افرادی که در حد زیادی اخبار مربوط به انتخابات را پیگیری می کند ۱۱.۱ درصد پاسخگویان را تشکیل می‌دهند.
از پاسخگویان پرسیده شده است «من اسم چند شخصیت سیاسی را می‌خوانم اگر هر کدام کاندیدای ریاست جمهوری شوند تا چه حد احتمال دارد شما به هر یک از این افراد رای بدهید؟» که در پاسخ ۳۶.۶ درصد کل افراد نمونه، به جز کسانی که قطعاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند، گفته اند در صورت کاندیدا شدن ابراهیم رئیسی احتمال زیادی دارد که به وی رای دهند. این نسبت برای سید حسن خمینی ۲۲.۹ درصد، محمدباقر قالیباف ۱۳.۱ درصد، محمد جواد ظریف ۱۲.۵ درصد، سعید محمد ۷.۵ درصد، محسن رضایی ۶.۸ درصد، علی مطهری ۴.۹ درصد، سعید جلیلی ۴.۸ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۴.۵ درصد، علی لاریجانی ۴.۳ درصد، مسعود پزشکیان ۲.۴ درصد و حسین دهقان ۱.۵ درصد است.
همچنین ۶۰.۵ درصد پاسخگویان حسین دهقان را نمی‌شناختند؛ این میزان برای مسعود پزشکیان ۶۰.۴ درصد، سعید محمد ۵۸.۲ درصد، سعید جلیلی ۴۷.۴ درصد و امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۴۶.۶ درصد است.


 
برچسب ها: انتخابات

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۵:۰۲
چند درصد شرکت نمیکنند ؟ ۵۰‌درصد یا بیشتر مجموع ارای اصلاح طلبها در انها که شرکت میکنند ۴۵ درصد است وانها زمان‌انتخابات را نمی دانند احتمالا شرکت نخواهند کرد با مشارکت ۴۰‌درصدی از مجموع ارا ۲۰ میلیونی اقای رییسی باارا ۷میلیونی ۱۳ درصد کل ارا را خواهد داشت که از ارا رییس جمهور افغانستان بیشتر است که دنیا انرا به رسمیت میشناسد (371785)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها