به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۶۷۷۶۶

آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا

آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا
گروه جامعه: به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به رشد بیماری و افزایش بی سابقه آمار ابتلا و مرگ و میر نسبت به زمان اوج اپیدمی در سال گذشته همه باید مسئولیت پذیر باشند تا زنجیره بیماری قطع شود.عبدالمحمد خواجه ئیان با اشاره به اهمیت رسانه‌ها و موضوع اطلاع رسانی شفاف  گفت: در طول سال ۹۹ از ابتدای اپیدمی تا فروردین بیشترین موارد مثبت در خرداد ماه ۹۹ بوده که ۳۷۴۰ مورد بود و در فروردین ماه امسال بیش از ۹۰۰۰ مورد مثبت در استان بوشهر شناسایی کرده ایم که از بالاترین ماه در سال گذشته سه برابر بیشتر است.
 
وی افزود: باید از ظرفیت رسانه ها حداکثر استفاده را داشته باشیم؛ الان زمان این است که همه دست به دست هم دهند تا جامعه را هشیار کنند، جان مردم در خطر است و این شوخی بردار نیست، همه باید مسئولیت پذیر باشند تا زنجیره بیماری قطع شود.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا عنوان کرد: از ابتدای اپیدمی (اسفند ۱۳۹۹) تا فروردین ۱۴۰۰ بیشترین موارد مثبت کرونا را در خرداد ماه سال گذشته داشتیم که ۳۷۴۰ مورد بود. در فروردین ماه امسال، تا الان تعداد ۱۰۲۱۳ نفر مورد مثبت در استان بوشهر شناسایی شده که این از بالاترین آمار در خرداد سال گذشته که اوج اپیدمی بوده، حداقل سه برابر بیشتر است که خیلی آمار تکان دهنده ای است.

خواجه ئیان عنوان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های سراسر استان داریم، وضعیت مرگ و میر هم در کشور و هم در استان هم نگران کننده است. آمار فعلی نشان دهنده این است که سوش جدید بیماری بسیار خطرناک و غیر قابل کنترل است. در این زمینه همگان باید احساس مسئولیت کنند، از مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی تا صنوف و افراد عادی همه یک مسئولیت و سهمی دارند.

وی با اشاره به اهمیت توقف گردش ویروس در جامعه گفت: ما ویروس را مثل توپ به هم پاس می دهیم، یعنی من به نفر دوم و او به دیگری و او هم به نفر بعد... یک جایی باید توپ را از بازی بیرون بیاندازیم، این زنجیره باید قطع شود. هنگامی که شخص آلوده است و در یک دورهمی یا تولد شرکت می کند، یا به خانواده اش سر می زند و به یک مرکز خرید می رود همه جا را آلوده میکند؛ چرخش ویروس به همین شکل اتفاق می‌افتد، بنابراین همه باید کمک کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آمار روزانه ابتلا و مرگ و میر کرونایی بر سر ما فریاد می زند و می‌گوید چه خبر است؟ بنابراین شرایط باید کنترل شود چرا که روز به روز این موج بیشتر می‌شود و ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش کافی نیست. به هر حال جای نگرانی وجود دارد و سیستم ما به شدت در حال فعالیت است تا بتواند شرایط را مدیریت کند اما توان پاسخگویی سیستم بهداشت و درمان هم نامحدود نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه باید این موج شکسته و کنترل شود وگرنه خسارات خیلی زیادی به بار می آورد، اضافه کرد: تنها در هفته سوم فروردین ماه، تعداد ۳۴۶۶ مورد بیمار مبتلا به کرونا شناسایی کرده ایم که این به اندازه بالاترین میزان در سال گذشته (خرداد ماه) بوده است که البته این با محدودیت کیت و مشکلات موجود و مراجعه نکردن بسیاری از بیماران و مردم به علت ازدحام و شلوغی بیمارستان‌ها و... است.  

محمد خواجه ئیان اظهار کرد: خوشبختانه تدبیرهایی اتخاذ شده است، من دوست دارم این را بنویسید، از همه اصناف، کسبه، مردم، دسته جات مذهبی و تمام افرادی که همکاری می کنند تشکر می کنم؛ ولی در بعضی از نقاط استان و بعضی از شهرها و شهرستان ها گزارش هایی به ما می رسد که متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی نقض می‌شود و همان جا محلی است که زمینه گردش ویروس را فراهم می کند، لذا خواهش من این است که همه در قبال جان همدیگر احساس مسئولیت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها