به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۶۷۷۷۲

علاقه ای به حضور در تلویزیون ندارم

علاقه ای به حضور در تلویزیون ندارم
گروه فرهنگی: مریم واعظ ‌پور از گویندگان قدیمی رادیوست که بیش از سه دهه است که با برنامه‌های متنوع، مهمان خانه‌ها بوده است. دختر او نسیم رفیعی هم از گوینده های شناخته شده ای است که صدایش با محبوبیت فراوانی مواجه است؛ چنانچه صدای او با جملاتی نظیر «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» و «دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می باشد»، به گوش بسیاری از ایرانیان، آشناست، مریم واعظ پور در آستانه ۸۱ سالگی این رسانه کهن، از عشقی سخن می‌گوید که گویندگان را پایبند رادیو می‌کند.
 
واعظ پور در توصیف رادیو  می گوید: «رادیو همدمی‌ است، صمیمی و عاشق. آدم‌هایی که در رادیو کار می‌کنند اگر عاشق نباشند نمی‌توانند به این کار ادامه دهند؛ اگر عاشق نباشی نمی‌توانی در رادیو کار کنی؛ رادیو فقط عشق است؛ کسانی که در رادیو کار می‌کنند کارشان دلی است.»واعظ پور با بیان اینکه  ۳۳ سال است در رادیو گویندگی می‌کند، درباره حضورش در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» که در حال حاضر گویندگی آن را بر عهده دارد، عنوان می کند: این برنامه تاریخ چندان طولانی ندارد. من از زمان شروع برنامه که حدود یکی دو سال است گوینده این برنامه بوده‌ام؛ البته این برنامه در امتداد برنامه‌ی دیگری به نام «همگام با موسیقی» است که گوینده آن برنامه هم من بوده‌ام.

این گوینده در پاسخ به این سوال که تاکنون به حضور در تلویزیون فکر کرده و در این زمینه پیشنهادی داشته است؟ توضیح می دهد: بله، پیشنهاد داشته‌ام اما اصلا علاقه‌ای به حضور در تلویزیون ندارم. رادیو صمیمیت دیگری دارد؛ حاضر نیستم که این اصالت و صمیمیت را از دست بدهم.

واعظ پور درباره جایگاه فعلی رادیو در میان مردم، اظهار می کند: من احساس می‌کنم که رادیو الان نسبت به گذشته کمرنگ شده است، اما هنوز مخاطبان خودش را دارد، پیر و جوان هم ندارد و فرقی نمی‌کند. من خیلی از جوان‌ها را دیده‌ام که ترجیح می‌دهند رادیو گوش کنند تا اینکه تلویزیون تماشا کنند یا اینکه وقتی در ماشین نشسته‌اند، ترجیح می‌دهد رادیو گوش کنند تا اینکه موسیقی گوش کنند؛ تا هم کلام باشد هم موسیقی.
این گوینده باسابقه همچنین نسبت به جذب بیشتر مخاطبان به رادیو و بهبود جایگاه فعلی این رسانه قدیمی امیدوار است و دستیابی به این مهم را بسته به این می داند که مدیران برای جذب بیشتر مخاطبان چه تصمیماتی بگیرند.

او درباره تاثیر بیماری کرونا بر کار در رادیو هم خاطرنشان می کند: ما مجبوریم برخی از کارها را به صورت دورکاری انجام دهیم؛ یعنی در خانه ضبط کنیم و برای صداوسیما ایمیل کنیم اما برای بعضی از برنامه‌ها نمی‌توان این کار را کرد؛ برای برنامه‌های زنده مثل برنامه های شبکه «پیام» باید در آنجا حضور داشته باشیم همچنین برنامه‌هایی که باید با کارشناس گفت‌وگو شود مجبوریم که در اداره حضور داشته باشیم.مریم واعظ پور در پایان گفت وگو با ایسنا می گوید: کار کردن در این شرایط مقداری سخت است و نگرانی دارد. مثل تمام مشاغل دیگر که الان در شرایط کرونا سخت شده است، کار ما هم سخت است، اما با رعایت کردن، انجامش می‌دهیم. گاهی اوقات که می بینم خیلی شرایط سخت می شود به سر کار نمی‌روم. به هر حال سنمان هم بالاست و آسیب پذیر هستیم؛ برای همین سعی می‌کنیم بیشتر رعایت کنیم.
برچسب ها: مریم واعظ ‌پور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها