به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۶۷۷۷۴

بالگرد "نبوغ" برای بار دوم به پرواز در آمد

بالگرد "نبوغ" برای بار دوم به پرواز در آمد
گروه علمی: بالگرد "نبوغ" دومین پرواز خود را با موفقیت به انجام رساند.به گزارش ایسنا، بالگرد "نبوغ" ناسا در روز صبح روز ۲۲ آوریل(دوم اردیبهشت)، تنها سه روز پس از اولین پرواز تاریخ‌ سازش در سطح سیاره‌ی سرخ، برای بار دوم بر فراز دهانه‌ی جزرو به پرواز درآمد.اولین پرواز این بالگرد که در روز دوشنبه(۳۰ فروردین) انجام شد و این بالگرد مسیر عمودی مستقیمی را طی کرد و در این پرواز که ۳۹ ثانیه به طول انجامید "نبوغ" سه متر از سطح مریخ فاصله گرفت. گروه مسئول این بالگرد در روز پنجشنبه "نبوغ" را برای بار دوم به مدت ۵۲ ثانیه به پرواز درآوردند.
 
مقامات ناسا در آزمایشگاه پیشرانه جت در جنوب کالیفرنیا در توییتی نوشتند: بالگرد مریخ دومین پرواز خود را با موفقیت به انجام رساند و تصویر سیاه‌ و سفید دیگری ثبت کرد. این بالگرد همچنین به موفقیت‌های جدیدی از جمله پرواز با ارتفاع بیشتر، مدت زمان معلق بودن طولانی‌تر و پرواز به صورت افقی دست یافت.

میمی آنگ(MiMi Aung)، مدیر پروژه‌ی "نبوغ" پیش از دومین پرواز این بالگرد در پستی نوشت: "نبوغ" در پروازی که امروز انجام خواهد داد تا ارتفاع پنج متری بالا خواهد رفت و به اندازه‌ی دو متر به طرفین حرکت خواهد کرد. سپس متوقف می‌شود و به دور خود می‌چرخد تا دوربین رنگی‌اش را به سمت جهات مختلف بگیرد.فناوری "نبوغ" نشان می‌دهد که پرواز در مریخ امکانپذیر است و مقامات ناسا می‌گویند به لطف فعالیت پیشگامانه‌ی "نبوغ"، بالگردها در آینده تبدیل به عناصر اصلی ماموریت‌ها در سیاره‌ی سرخ می‌شوند.

آنگ و گروهش قصد دارند تا طی دو هفته‌ی باقی‌مانده پروازهای دیگری به انجام برسانند.آنگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این پروازها به ترتیب پیچیده‌تر و بلندپروازانه‌تر می‌شوند و دو سفر آخر واقعا پر ماجرا خواهند بود. مریخ‌نورد "استقامت" از فعالیت‌های "نبوغ" پشتیبانی می‌کند و به عنوان دستگاه ارتباطی بین این بالگرد خورشیدی و کنترل‌کنندگانش در زمین عمل می‌کند. این مریخ‌نورد همچنین داده‌های سفر تاریخی "نبوغ" را ثبت می‌کند که نمونه‌ آن فیلمی است که از اولین پرواز آن به زمین فرستاد.

اما "استقامت" باید به زودی بر روی ماموریت خود تمرکز کند. به همین دلیل است که ماموریت "نبوغ" به زودی در اوایل ماه مه پایان خواهد یافت. این مریخ‌نورد به دنبال نشانه‌هایی از حیات در سطح مریخ خواهد گشت و نمونه‌هایی برای بازگشت به زمین جمع می‌کند. استقامت ماموریت دیگری نیز دارد و آن تولید اکسیژن از جو مریخ توسط ابزاری به نام MOXIE است.
برچسب ها: بالگرد نبوغ ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها