به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۶۷۷۸۶

هر نشانه‌ای ممکن است ویروس کرونا باشد

هر نشانه‌ای ممکن است ویروس کرونا باشد
گروه جامعه: این روزها یکی از علائم شایع کرونا، عطسه و آبریزش است که همین علائم در سرماخوردگی هم دیده می‌شود. در عین حال، بهار، فصل شیوع بیماری‌های آلرژیک است. از همین رو، شرایط به گونه‌ای شده است که عده‌ای با هر عطسه و آبریزش از بینی، فکر می‌کنند که کرونا گرفته‌اند و در مقابل، یک عده هم بی تفاوت به شرایط کرونایی کشور، هر طور می‌خواهند رفتار می‌کنند و بدون توجه به خطر انتقال بیماری کرونا، آزادانه در سطح جامعه تردد می‌کنند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران،  با اشاره به اینکه در اوایل فصل بهار علائم آلرژی و آنفلوانزا وجود دارد، گفت: با توجه به شیوع کرونا هر فردی که علائم سرماخوردگی و آلرژی و آنفلوانزا دارد، ممکن است کرونا داشته باشد، چرا که برخی علائم مشترک وجود دارد به همین دلیل باید خود را قرنطینه کند.ایرج خسرو نیا افزود: ممکن است از هر ۱۰۰ نفر بیمار با علائم سرماخوردگی، یک نفر به کرونا مبتلا باشد اما اگر همین یک نفر در جامعه رها شود می‌تواند تعداد زیادی از افراد را مبتلا می‌کند بنابراین هر فردی که علائم را در خودش دید باید در قرنطینه بماند.
 
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تست‌های کرونا ممکن است خطا داشته باشد، به همین دلیل پزشک در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی مانند تب شدید، سرفه، علائم گوارشی شدید و…، باید به بیمار بگوید که خود را قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کند.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها