به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۶۷۷۸۸

مخالف دامنه نامتقارن بورس هستیم

مخالف دامنه نامتقارن بورس هستیم
گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما مخالف دامنه نامتقارن بورس هستیم و هرچه زودتر باید به متقارن تبدیل شود.  محمدزضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در کلاب هاوس در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: پیشنهادی در خصوص ایجاد شورای مشورتی بورس مطرح شده است، این شورا می تواند تشکیل شود و فعالیت خودش را ذیل سازمان بورس یا مجموعه های مرتبط انجام دهد.
 
او در خصوص تسهیل قوانین و صدور مجوزها گفت: کاملا با این امر موافق هستم مخصوصا در امور سبدگردانی. به عنوان مثال سبدگردان هایی که دنبال گرفتن یک مجوز هستند، زمان طولانی را باید صرف کنند و این قضیه نیازمند اصلاح است.وی افزود: در عرضه اولیه ها و تامین سرمایه نیازمند اصلاح هستیم به این دلیل که شرکت ها ۶ تا ۹ ماه دنبال مجوز هستند.

پور ابراهیمی در رابطه با سهام عدالت اظهارکرد: وقتی مجامع برگزار شود و اختیار به آن ها داده شود از سمت عرضه نگرانی هایی ایجاد می شود . اقدامات دولت در نحوه واگذاری سهام عدالت بسیار مهم است.پورابراهیمی تصریح کرد: ما مخالف دامنه نامتقارن هستیم و هرچه زودتر باید به متقارن تبدیل شود و در شورا مطرح خواهیم کرد.

نمی توان دامنه نوسان را خیلی باز یا خیلی محدود کرد
او افزود: نمی توانیم دامنه نوسان را خیلی باز یا خیلی محدود نماییم، باید مکانیسمی طراحی کنیم که نقدینگی افزایش یابد.این نماینده مجلس بیان کرد: نرخ تسعیر ارز بانک‌ها هیچ تناسبی با نرخ های واقعی ندارد و حتما در جلسه ی سران قوا مطرح خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: در باره چند نرخی بودن ارز، ما مخالف بودیم چراکه به جز رانت چیزی عاید مردم نشد و حتی به دولت پیشنهاد حذف نرخ ارز ترجیحی را داده ایم. ما تلاش داریم در سال ۱۴۰۰ به سمت نرخ ارز شناور مدیریت شده برویم.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، اظهار کرد : ما دو بخش را پیشنهاد خواهیم کرد یک بخش افزایش اعتبار برای سهامداران و اعتبار برای کار گزاری ها در نزد بانک هاست .
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها