به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۶۷۸۱۹

فروش سفته و برات ۲۱ درصد رشد یافت

فروش سفته و برات ۲۱ درصد رشد یافت
گروه اقتصادی:  براساس آمار‌های بانک مرکزی بالغ بر ۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سفته و برات در بهمن ماه ۱۳۹۹ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۲ درصد و ۴۰.۳ درصد افزایش یافت. در ۱۱ ماه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۷۴۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در بهمن ماه ۱۳۹۹ معادل ۹۰۰ بـرگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعـداد ۱۰۹.۵ و ۷۱.۳ رسید که در مقایسـه بـــا ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۸۳.۷ درصد و ۱۹.۸ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲۱.۳۲ درصد افزایش و از لحاظ مبلغ ۷۱.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در بهمن ماه ۱۳۹۹ بـه عدد ۶۵.۱ رسید. عدد شاخص مذکور در بهمن ماه ۱۳۹۸ معادل ۲۷۵.۶ بوده است. در ۱۱ ماه اول سـال ۱۳۹۹ معـادل ۶۹۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۰۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست گردید.

در این دوره متوسط شاخص‌هـای تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۸.۶ و ۱۰۱.۴ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳.۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در ۱۱ ماه اول سال ۱۳۹۹ به عدد ۱۲۸ رسید. عدد شاخص مذکور در ۱۱ ماه اول سال ۱۳۹۸ معادل ۱۱۰.۹ بوده است.
برچسب ها: بانک مرکزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها