به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۶۷۸۲۹

فوتبالیست‌ها پس از بازنشستگی چه می‌کنند؟

فوتبالیست‌ها پس از بازنشستگی چه می‌کنند؟
گروه ورزشی: فوتبال یکی از جذاب‌ترین حرفه‌های دنیای ورزش است و حضور در آن می‌تواند یک فرد را برای همیشه از لحاظ مالی تامین کند، اما این حرفه یک ایراد بزرگ نیز دارد. دوران حرفه‌ای کوتاه دنیای فوتبال بزرگ‌ترین مشکل ورزشکاران این رشته است.

فوتبالیست‌ها به طور میانگین ۱۵ سال می‌توانند به صورت حرفه‌ای بازی کنند و اکثر آن‌ها تا سن ۳۶ و یا ۳۷ سالگی این ورزش را ترک می‌کنند. اتفاقی که می‌تواند برای آن‌ها عذاب آور باشد، چرا که بر خلاف سایر حرفه‌ها فوتبالیست‌ها در جوانی به دوران بازنشستگی خود می‌رسند و این موضوع می‌تواند برای آن‌ها حساس باشد و اگر نتوانند خود را با این وضعیت هماهنگ کنند، می‌تواند اتفاقات بدی را برای آن‌ها پیش آورد. به همین دلیل فوتبالیست‌ها سعی می‌کنند که بعد از دوران حرفه‌ای خود در بخش‌های دیگر این ورزش بمانند و خود را مشغول کنند تا بتوانند روحیه خود را نیز در دوران بازنشتگی حفظ کنند.به تعدای از گزینه‌‌های ورزشی شغلی که فوتبالیست‌ها بعد از دوران حرفه‌ای بازی خود در آن مشغول می‌شوند، اشاره خواهیم کرد.

۱. مربیگری فوتبال
شاید اولین حرفه‌ای که هر فوتبالیست بخواهد بعد از دوران فوتبال خود به آن دست یابد، قرار گرفتن در سمت مربی و سرمربیگری در این ورزش است، اتفاقی که اکثر فوتبالیست‌ها بعد از اتمام فوتبال و تنها به علت تجربه دوران حرفه‌ای خود مشغول به آن می‌شوند، اما فقط تعداد کمی مربی می‌مانند و این حرفه را به عنوان شغل خود بعد از دوران  حرفه‌ای فوتبال ادامه می‌دهند.

۲. نقش مدیریتی در فوتبال
همه بازیکنان فوتبال علاقه‌ای به حضور در کنار نیمکت ندارند و بعضی از آن‌ها نیز تمام سعی خود را انجام می‌دهند که در نقش‌های مدیریتی فوتبال وارد شوند و خارج از مستطیل سبز به حضور خود در دنیای فوتبال ادامه دهند. خیلی از فوتبالیست‌های مشهور دنیا مانند دیوید بکام بعد از اتمام فوتبال خود باشگاهی تاسیس می‌کنند و به حضور خود در فوتبال این گونه ادامه می‌دهند.

۳. کارشناس فوتبال
بعد از ورود به دنیای مربیگری، شاید حضور به عنوان یک کارشناس فوتبال در برنامه‌های ورزشی محتمل‌ترین گزینه برای یک فوتبالیست بعد از بازنشستگی باشد، چرا که تقریبا غیر ممکن است که برنامه های ورزشی زمان پخش یک مسابقه فوتبال نیاز به کارشناس فوتبالی که در گذشته خود نیز فوتبالیست بوده نداشته باشد.به همین دلیل خیلی از فوتبالیست‌ها بعد از اتمام دوران حرفه‌ای خود شغل کارشناسی فوتبال در برنامه‌های ورزشی را انتخاب می‌کنند و به این حرفه مشغول می‌شوند. شاید مهترین نمونه این عنوان "جیمی کرگر" و "گری نویل" ستاره‌های انگلیسی دنیای فوتبال باشند که به عنان کارشناس فوتبال طرفداران زیادی دارند.

۴. روزنامه نگار فوتبالی
روزنامه نگاری فوتبال چندان بی شباهت به کارشناسی فوتبال نیست و روزنامه‌های ورزشی در جهان بسیار علاقه‌مند هستند که از فوتبالیست‌های سابق در این شغل استفاده کنند، چرا که قطعا یک فوتبالیست می‌تواند با دیدی روشن‌تر نسبت به سایر افراد وضعیت یک مسابقه فوتبال را کارشناسی کند.علاوه بر این حضور یک فوتبالیست به عنوان روزنامه نگار یا کارشناس در یک روزنامه می‌تواند اعتبار آن روزنامه یا سایت را بسیار افزایش دهد.
برچسب ها: دنیای فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها