کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دولت موظف به هموار کردن مسیر بهشت است

3 ارديبهشت 1400 ساعت 17:00


گروه سیاسی: یك عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت اسلامی باید راه رفتن به بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد اما متأسفانه نگاه بعضی از مسئولان در این زمینه اصلاً قابل توجیه نیست.
حجت‌الاسلام‌ محمد حاج ابوالقاسم دولابی اظهار کرد: تلاش در راستای گسترش خداترسی و تقوا میان مردم از اصلی‌ترین شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیه ۹۶ سوره اعراف است.
وی افزود: خداوند در این آیه راه‌حل بسیاری از مشکلات را تقوای الهی می‌داند و گوش‌زد می‌کند در صورت رعایت تقوا برکات آسمان و زمین بر مخلوقات نازل می‌شود. راه نجات از مشکلات در صورت داشتن تقوا ایجاد خواهد شد و بر اساس آیات راه نجات خداترسی است و دولت اسلامی در مرحله اول باید خود را مستلزم به رعایت تقوا بداند و در مراحل بعدی این صفت را در جامعه گسترش دهد.رعایت تمامی موازین تقوا بر اساس ظرفیت‌های دولت امری ضروری است و اگر خداترسی صورت نگیرد نمی‌توان مشکلات را مرتفع کرد. دولت اسلامی باید راه رفتن به بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد اما متأسفانه دغدغه بعضی از مسئولان در این زمینه اصلاً قابل توجیه نیست.عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مراقبت شخصی و مراقبت گروهی باعث می‌شود خداوند نصرت و لطف خود را شامل افراد در جامعه کند.
وی در ادامه گفت: میزان برخورداری از روحیه امید و امیدبخشی در جامعه از شاخصه‌های دولت اسلامی است و مؤمنان نیز باید در جامعه امیدوار به نصرت الهی باشند و سختی‌ها را تحمل کنند.
 خداوند به جبهه مقاومت امید پیروزی و نصرت را داده است در حالیکه جبهه دشمن نقطه امیدی ندارد.سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دولت اسلامی باید در مرحله نخست خودش امیدوار باشد و در مرحله دوم به دیگران و جامعه نیز امید دهد و میزان برخورداری از سعه‌صدر را در جامعه در برابر مشکلات و انتقادات نهادینه کند.وی افزود: ویژگی انتقادپذیری در روحیه نبی گرامی اسلام و دیگر پیامبران الهی به معنای واقعی کلمه وجود داشت و در وجود رسول خدا به‌مراتب بیشتر بود.عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: کسی که مصالح نظام را فدای اهداف شخصی کند و از سعه‌صدر برخوردار نباشد صلاحیت تصدی‌گری دولت اسلامی را نخواهد داشت.

 


کد مطلب: 267860

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/267860/دولت-موظف-هموار-کردن-مسیر-بهشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir