به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۲۶۷۸۷۴

تشدید عملیات جستجوی زیردریایی اندونزی

تشدید عملیات جستجوی زیردریایی اندونزی
گروه بین الملل: پس از گذشت دو روز از ناپدید شدن یک زیردریایی نظامی اندونزی با ۵۳ سرنشین در حوالی جزیره بالی نیروهای آمریکایی برای کمک به عملیات جستجو پیوستند.مقامات اندونزی میگویند اکسیژن داخل زیردریایی ساعت ۳ بامداد فردا تمام می‌شود. به دلیل خطر تمام شدن اکسیژن داخل این زیردریایی، تلاش‌ها شدت گرفته است.
با پیوستن نیروهای آمریکایی و استرالیایی تلاش‌ها برای یافتن زیردریایی افزایش یافته است تا شاید بتوانند زیردریایی را تا پیش از بامداد فردا (شنبه) پیدا کنند.
مقامات اندونزی می‌گویند فقط چند ساعت فرصت هست تا ملوانان این زیردریایی را تا پیش از تمام شدن اکسیژن پیدا کنند.روز چهارشنبه،  ارتش اندونزی گزارش داد که زیردریایی کی.آر.ای نانگالا-۴۲۰، در حال شرکت در یک مانور در شمال جزیره بالی بود که ارتباطش با مرکز فرماندهی قطع و سیگنال‌های دریافتی از آن محو شد. این زیردریایی ماموریت یافته بود که به آب‌های عمیق‌تر برود.در عملیات جستجو در محل ناپدید شدن زیردریایی یک لکه نفتی دیده شده است که احتمال داده شده ناشی از تخریب مخزن سوخت این زیردریایی باشد.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک بیانیه با ابراز "تاسف عمیق آمریکا " اعلام کرده است که "نیروهای امداد هوابرد" خود را برای شرکت در عملیات جستجو به محل فرستاده است.زیردریایی ناپدید شده ساخت آلمان در دهه ۷۰ میلادی است اما برای تعمیرات اساسی و نوسازی به کره جنوبی اعزام و پس از دو سال در اواخر سال ۲۰۱۲ دوباره به آب انداخته شده بود مقامات اندونزی گفته بودند در جریان جستجوها یک شیء ناشناخته با میدان مغناطیسی قوی در عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متری ردیابی شده که می‌تواند زیردریایی گم‌شده باشد.کشتی های جستجو مجهز به تجهیزات فاصله‌یابی صوتی که برای یافتن زیردریایی استفاده می‌شود به این محل اعزام شدند.دست‌کم شش کشتی نظامی، بالگرد و حدود ۴۰۰ نفر در عملیات جستجو شرکت دارند. پیش از آمریکا و استرالیا، سنگاپور و مالزی کشتی های خود را به این منطقه فرستادند. استرالیا، فرانسه، آلمان هم پیشنهاد کمک دادند.
زیردریایی کی.آر.ای نانگالا-۴۲۰ درخواست مجوز برای رفتن به مناطق عمیق تر کرده بود و مدت کمی پس از دریافت مجوز ارتباطش قطع شده است.آن طور که مقام‌های ارتش اندونزی می‌گویند این زیردریایی که ساخت آلمان بوده در ۱۰۰ کیلومتری سواحل جزیره بالی بوده که ارتباطش با مرکز قطع شده است.این یکی از ۵ زیردریایی ارتش اندونزی است و بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ساخت آلمان در دهه ۷۰ میلادی است اما اخیرا برای تعمیرات اساسی به کره جنوبی فرستاده شده بود و بعد از دو سال پهلو گرفتن، در سال ۲۰۱۲ به آب انداخته شد.سخنگوی نیروی دریایی اندونزی گفته این نخستین زیردریایی نظامی این کشور است که ناپدید می‌شود.اما حوادث این چنینی برای زیردریایی‌ها، کم سابقه نبوده است.

مهمترین سوانح مرگبار زیردریایی‌ها

    در سال ۲۰۱۷ (چهار سال پیش) خبر ناپدید شدن زیردریایی ای‌آر‌ای نیروی دریایی آرژانتین چند روزی در صدر اخبار جهان قرار گرفت. این زیردریایی با ۴۴ سرنشین در حالی که در آب‌های جنوب اقیانوس اطلس در حال گشت‌زنی بود دچار انفجار شد و همه سرنشینان آن جان باختند.

    در سال ۲۰۰۳ هر ۷۰ سرنشین زیردریایی "دیوار بزرگ" چین بر اثر خفگی جان باختند. علت نقص در موتور دیزلی این زیردریایی اعلام شد که موجب ایجاد مشکل در اکسیژن داخل کابین شد.

    در سال ۲۰۰۰، زیردریایی کورسک روسیه در جریان یک مانور نظامی بر اثر دو انفجار و با ۱۱۸ خدمه به قعر دریای بارنتز در نزدیکی اقیانوس منجمد شمالی رفت. علت حادثه، منفجر شدن یک اژدر گزارش شد. غواصان نروژی بعدا یادداشتی از یکی از اجساد پیدا کردند که نشان می‌داد ۲۳ نفر از خدمه کورسک از این انفجارها جان سالم به در برده بودند اما چشم انتظار رسیدن کمک در اثر نبود اکسیژن خفه شدند.

    زیردریایی یواس‌اس اسکورپیون در سال ۱۹۶۸ در اقیانوس اطلس با ۹۹ سرنشین غرق شد؛ علت انفجار احتمالی یک اژدر گزارش شد.

    در سال ۱۹۶۳ زیردریایی آمریکای یو‌اس‌اس ترشر در هنگام تمرین اعزام به اعماق دریا به همراه ۱۲۹ ملوان غرق شد و بزرگترین تراژدی زیردریایی‌های جهان تا امروز را رقم زد.



 
برچسب ها: اندونزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها