به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۶۷۸۸۶

شرکت‌های هواپیمایی امسال 48 میلیارد دلار ضرر می‌کنند

شرکت‌های هواپیمایی امسال 48 میلیارد دلار ضرر می‌کنند
گروه اقتصادی:  انجمن حمل و نقل هوایی بین‌الملل، یاتا، اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی جهان ممکن است در مجموع 48 میلیارد دلار ضرر کنند؛ چراکه هنوز این بخش از اقتصاد جهانی در تلاشی ناکام به دنبال عبور از بحران کروناست.بر اساس آمار ارائه شده از سوی این نهاد بین المللی شرایط 25 درصد از آن چیزی که پیشتر انتظار می‌رفت، برای شرکت‌های هواپیمایی بدتر است. 

این سازمان قبلا از ضرر 38 میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی برای سال جاری خبر داده بود. شرکت‌های هواپیمایی جهان در سال 2020 هم به خاطر بالا گرفتن شیوع ویروس کرونا از یک سو و بسته شدن مرزهای بین المللی از سوی بسیاری از کشورها از سوی دیگر مجموعا 126.4 میلیارد دلار ضرر کرده بودند. 

ویلی والش، دبیر کل یاتا طی بیانیه‌ای گفت: بحران کرونا جدی‌تر و طولانی‌تر از آن چیزی بود که همه انتظار داشتند. ضرر امسال کمتر از سال 2020 خواهد بود، اما همچنان شرکت‌های هواپیمایی با بحران مواجه هستند.وی می‌گوید: محدودیت‌های اعمال شده در مسافرت‌ها از سوی دولت‌ها همچنان در حال اثرگذاری بر تقاضای موجود برای ترددهای بین المللی است. این سازمان پیش بینی کرده که برای سال 2021 سطح تقاضا برای مسافرت‌های هواپیمایی به 43 درصد میزان سال 2019 برسد. اگرچه نسبت به سال گذشته این رقم بهبود یافته است اما تا رسیدن به دوران پیش از کرونا فاصله زیادی دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها