به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۲۶۷۸۹۱

طباطبایی: کاراته ایران قدرتمند است

طباطبایی: کاراته ایران قدرتمند است
گروه ورزشی: رئیس فدراسیون کاراته درباره شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی را مطرح کرد.
سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته درباره بازیکنان المپیکی این رشته بیان کرد: تا امروز حضور بهمن عسگری و حمیده عباسعلی‌ در المپیک قطعی  است. بازیکنان ما برای رسیدن به المپیک توکیو در بیشتر از ۲۰ کاراته وان بازی کردند و راه پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند. سارا بهمنیار و رزیتا علیپور امتیازات خوبی کسب کرده اند و بهمنیار نزدیک به کسب سهمیه المپیک است.

او افزود:  علیپور هم با بدشانسی  نتوانست امتیازات لازم را فعلا کسب کند. از تلخ‌ترین اتفاقات این است که از بین سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب که به لحاظ رنکینگ و امتیاز خوب کار کردند، فقط یک نفر باید انتخاب شود چرا که در وزن ۸۴+ کیلوگرم مجبور هستیم یک نفر را اعزام کنیم؛ بنابراین المپیک توکیو یکی از این ورزشکاران  ایران را  در این مسابقات نخواهد داشت.

طباطبایی عنوان کرد: بازیکنان ما در این مدت در مسابقات مختلفی شرکت کرده و البته  مصدومیت‌های فراوانی را هم پشت سر گذاشته‌اند. حمیده عباسعلی پیش از المپیک مصدوم شد، اماحتی اگر مسابقات در موعد مقرر هم برگزار می‌شد او به این بازی‌ها می‌رسید. او  پلاتین را از پایش خارج کرد و همین موضوع باعث تاخیر در بازگشت او به تاتامی شد. عباسعلی در یکی از بهترین مراکز پزشکی دنیا عمل جراحی کرد و وزارت ورزش و جوانان و صالحی امیری پیگیر جراحی او شدند و حتی  به خاطر دارم رئیس کمیته المپیک شب جراحی عباسعلی با من تماس گرفت و   گفت که حال دختر ما چطور است؟

او افزود:  ورزشکاری که تلاش می‌کند قطعا نتیجه می‌گیرد. اینکه بهمن عسگری سهمیه گرفته است قطعا به تلاش  او وابسته است. حمایت‌های مادی و معنوی توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و البته بخش خصوصی باعث ایجاد انگیزه در کاراته شده است. در بخش مالی باید مدیریتی صورت بگیرد و همه می‌دانند شرایط  اقتصادی روی ورزش ما خیلی اثر گذار بود. شهرام هروی و سمانه خوشقدم سرمربیان تیم‌های ملی مورد حمایت ما نیز هستند.

رئیس فدراسیون کاراته درباره مشکل شغلی  شهرام هروی بیان کرد: مشکل او در حال پیگیری است و مطمئنا حل خواهد شد. خوشبختانه دغدغه‌ای در این باره متوجه ما نیست.طباطبایی درباره مدال آوری کاراته در المپیک اظهار کرد: کاراته ایران قدرتمند است و در ۳ دوره در بخش تیمی قهرمان شده‌ایم. ما در سال ۲۰۱۴ هیچ مدالی نگرفتیم، در سال ۲۰۱۶ در اتریش ۲ مدال گرفتیم و در سال ۲۰۱۸ در مادرید یک مدال طلا در جهان کسب کرده‌ایم. من هیچ قولی برای کسب مدال نمی‌دهم، اما می‌دانم تیم ملی کاراته تمام تلاش خود را برای موفقیت می‌کند.
طباطبایی در خصوص انتصابات زیادی که در فدراسیون کاراته صورت گرفته است، عنوان کرد: سعی کرده ایم برای پیشروی کارها از خرد جمعی استفاده کنیم. فدراسیون ما تک نفره اداره نمی‌شود.
برچسب ها: کاراته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها