به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۲۶۷۸۹۸

اولین پیروزی تراکتور در این فصل لیگ قهرمانان

اولین پیروزی تراکتور در این فصل لیگ قهرمانان
گروه ورزشی: تیم فوتبال تراکتور ایران در چهارمین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نیروی هوایی عراق رفت که این دیدار در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید تا تراکتور به اولین پیروزی خود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند.
تک گل این بازی را مهدی تیکدری در دقیقه ۲ به ثمر رساند.
همچنین نیرو هوایی از دقیقه ۳۹ با اخراج میثم جبار ۱۰ نفره شد.
نیمه اول
تراکتور بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه ۲ موفق به باز کردن دروازه حریف عراقی شد. حرکت انفرادی تیکدری از سمت راست با پاس به بیرون او به بابایی همراه شد که ضربه او را دروازه‌بان نیروی هوایی برگشت داد و در ریباند، تیکدری دروازه را باز کرد.
پس از این فرصت تراکتور ۱۰ دقیقه را عقب کشید و در این حین درخشش فخرالدینی و تکل به موقع او یک گل را برای تراکتور خرید. در دقیقه ۱۸ تراکتور فرصت داشت که روی کرنر ارسالی به گل برسد اما ضربه سر هادی محمدی به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
پس از این و تا دقیقه ۳۰، توپ و میدان در اختیار بازیکنان تیم عراقی بود اما حملات نصفه و نیمه آن‌ها خطر جدی را روی دروازه تراکتور ایجاد نکرد. در دقیقه ۳۰ و مصدومیت احسان حداد، بازی برای دقایقی متوقف شد و این موضوع سبب شد فشار روی دروازه شاگردان خطیبی کمتر شود و بازی در میانه‌های میدان جریان داشته باشد.
در دقیقه ۳۹ و حرکت بازیکنان تراکتور، بابایی فراری را در قلب دفاع حریف انجام داد که میثم جبار پس از تک به تک شدن مهاجم تراکتور با دروازه‌بان، در بیرون محوطه جریمه بابایی را متوقف کرد که داور با کارت قرمز مدافع نیروی هوایی را اخراج کرد. محمد عباس‌زاده پشت این ضربه ایستگاهی قرار گرفت و ضربه زیبای او با واکنش دروازه‌بان راهی کرنر شد.
پس از این حمله، نیروی هوایی ۲ تعویض اجباری انجام دهد اما تغییری در روند بازی ایجاد نشد تا تراکتور با پیروزی در این نیمه به رختکن برود.
نیمه دوم
با این که در بین دو نیمه نریمان‌جهان برای تراکتور به بازی آمد تا این تیم هجومی‌تر شود اما بر خلاف تصور، این نماینده عراق بود که ۱۵ دقیقه ابتدایی را هجومی‌تر آغاز کرد و با حملات جسته و گریخته روی دروازه، سعی در به تساوی کردن بازی داشت اما جدی‌ترین حمله این دقایق توسط ضد حمله تراکتوری‌ها رخ داد. حرکت سرعتی نریمان‌جهان و پاس او به عباس‌زاده، این مهاجم را در فرصت خوبی قرار داد اما شوت عباس‌زاده با واکنش دروازه‌بان حریف برگشت داده شد.
در دقیقه ۶۲ و روی کار ترکیبی شریف و همام طارق، نیروی هوایی می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما واکنش زیبای اخباری مانع از گل شدن توپ شد. پس از این حمله، رسول خطیبی محمد قادری را به جای اکبر ایمانی به زمین فرستاد. پس از دقیقه ۶۵، باز هم این تراکتوری‌ها بودند که با پایه‌ریزی حملات مختلف سعی در ۲ برابر کردن اختلاف داشتند اما شوت‌های بی‌دقت نریمان‌جهان و تیکدری مانع از این اتفاق شد.
در دقیقه ۷۴ باز هم این نیروی هوایی عراق بود که روی دروازه تراکتور خطرساز شد و حتی می‌توانست به گل تساوی برسد اما رزاق‌پور توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. با وجود اینکه در ۱۰ دقیقه پایانی فشار روی دروازه تراکتور افزایش پیدا کرده بود و حتی در دقیقه ۸۲ هم نزدیک بود باز هم شریف دروازه تراکتور را باز کند اما شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
همچنین خطیبی برای استراحت دادن به بازیکنان اصلی‌اش، عباس‌زاده و بوحمدان را در دقیقه ۸۴ بیرون کشید و فتحی و خرم‌الحسینی را به زمین فرستاد.
سرانجام بازی با همان‌ نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور خاتمه یافت تا شاگردان خطیبی با ۶ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی باقی بمانند. نیروی هوایی نیز با ۲ امتیاز موقتا در رده سوم قرار گرفت.
ترکیب اولیه تراکتور: محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، هادی محمدی، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، پیمان بابایی، مهدی تیکدری، ابوالفضل رزاق پور، محمد عباس زاده، میلاد فخرالدینی و محمد مسلمی پور.
ترکیب اولیه نیروی هوایی عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، ابراهیم بایش، حمادی احمد، همام طارق، احسان حداد، لوی العانی، علی محسن، علی کاظم، مصطفی محمد.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها