به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۶۸۰۰۲

کشف یک موقعیت باستانی رومی با ارزش تاریخی

کشف یک موقعیت باستانی رومی با ارزش تاریخی
گروه فرهنگی: یک موقعیت باستانی رومی در منطقه وادی السوانی واقع در بخش شرقی شهرستان الکاف در کشور تونس کشف شد. عبدالکریم الوبیری، نماینده منطقه‌ای کانون ملی میراث در الکاف گفت: این موقعیت در بردارنده مجموعه‌ای از نشانه‌های تاریخی دارای ارزش بسیار بالا است و از وجود ساکنانی در این منطقه از زمان امپراتوری روم خبر می‌دهد.
 
به گفته وی، این موقعیت باستانی در بردارنده مجموعه‌ای از نشانه‌های تاریخی و باستانی و نقوش هندسی و آثاری پراکنده از کارگاه‌های روغن‌گیری زیتون و به طور خاص تعداد زیادی آب انبار است، ضمن اینکه چشمه اصلی که آب شرب این منطقه از آن تأمین می‌شود و اجزای کانال‌های انتقال آب به آن نیز کشف شده است.

علاوه بر این، در این منطقه، جاده اصلی رومی که از کنار این موقعیت باستانی عبور می‌کرد، کشف شد که هنوز به گفته او، آثار سنگ‌های خرد شده به ویژه در کنار صحرایی که در کنار این موقعیت قرار گرفته است، مشاهده می‌شود.الوبیری اشاره کرد که این منطقه با جدیت بیشتری از جوانب مختلف مورد مطالعه قرار خواهد گرفت تا عناصر آن مشخص و همه اجزای آن شناخته شود تا مانند دیگر موقعیت‌های باستانی موجود در این منطقه، از جمله حمام رومی در منطقه ملاق واقع در بخش غربی شهرستان الکاف که هم‌اکنون در دست ترمیم قرار دارد، معرفی شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها