به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۲۶۸۰۰۳

انتخاب «مبهم» کمیته فنی فدراسیون والیبال

انتخاب «مبهم» کمیته فنی فدراسیون والیبال
گروه ورزشی: جلسه مشورتی کمیته فنی فدراسیون والیبال پیرامون معرفی نماینده ایران در قهرمانی آسیا و تشریح برنامه‌های تیم ملی جوانان، اول اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.در پایان جلسه و شنیدن نظرات اعضا، محمدرضا داورزنی پس از بررسی درخصوص پیشنهادات مطرح شده به جمع‌بندی رسید و گفت: تیمی متشکل از جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد. وظیفه هدایت این تیم نیز برعهده بهروز عطایی و همکارانش در کادرفنی جوانان خواهد بود.

رقابت‌های قهرمانی آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نیز به فاصله سه روز و در تاریخ ۳۱ شهریور ماه تا ۱۱ مهر ماه به میزبانی ایتالیا و بلغارستان انجام می‌شود و هدایت دو تیم قهرمانی آسیا و جوانان جهان بر عهده بهروز عطایی خواهد بود.رقابت‌های قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان بسیار برای والیبال ایران حائز اهمیت است و مسابقات جوانان جهان نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی مهم می‌باشد. فدراسیون والیبال برای هر دو رویداد مهم بهروز عطایی را مامور کرده است تا عطایی و همکارانش در چالشی بزرگ قرار گیرند.

انتخاب بهروز عطایی در جلسه کمیته فنی سوالاتی را پیش آورد. اینکه یک مربی چطور دو تیم را باید هدایت و کنترل کنند و به نتیجه دلخواه نیز دست یابد. سوال دیگر این است که آیا گزینه دیگری برای یکی از رده ها نبود که دو ماموریت مهم را به یک مربی نسپاریم؟محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه و کمیته فنی  پاسخ برخی از سوالات را به شرح زیر داد.

تمام نظرات چکش کاری شد
عضو کمیته فنی درباره تصمیات گرفته شده در جلسات کمیته فنی گفت: این موضوع چالشی بود که فدراسیون با آن مواجه شد و کمیته فنی را دعوت کرد تا به نتیجه برسد. جلسه خوبی بود. چالش‌ها مطرح شد و جز معدود جلساتی بود که تمام نظرات ارئه و چکش کاری شد.

هدف کسب سهمیه جهانی
وی ادامه داد: در نهایت با وجود نظرات موافق و مخالف به جمع بندی رسیدیم. رقابت‌های قهرمانی آسیا پس از المپیک توکیو برگزار می‌شود و این یکی از چالش‌ها بود. تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا باید برای رقابت‌های جهانی کسب سهمیه کند و اگر تیم به فینال نرود سهمیه جهانی را از دست خواهیم داد. پس تیمی باید راهی قهرمانی آسیا شود که از اعتبار والیبال ایران دفاع کند و سهمیه جهانی را کسب کند.افشار دوست تاکید کرد: زمانیکه توضیحات داورزنی برای اعضای گروه مشخص شد تصمیم بر این گرفته شد تا تیمی عازم قهرمانی آسیا شود تا توانایی کسب سهمیه داشته باشد.

بررسی پیشنهادات مختلف
عضو کمیته فنی ادامه داد: با توجه به اتمام المپیک حتی این موضوع مطرح شد که هدایت تیم شرکت کننده در قهرمانی آسیا را نیز به الکنو بسپاریم اما ممکن بود که او نپذیرد. پیشنهاد دیگر این بود تا تیم جوانان راهی قهرمانی آسیا شود که هم دیدار تدارکاتی لحاظ شود و سپس راهی جوانان جهان شود اما ممکن بود این تیم به فینال نرسد و سهمیه جهانی را از دست بدهیم. در نهایت تصمیم جمع این شد تا ترکیبی از جوانان و بزرگسالان با هدایت عطایی راهی شود.وی در پاسخ به این سوال که فقط سه روز میان مسابقات قهرمانی آسیا و جوانان جهان فاصله است آیا تیم آسیب نمی‌بیند؟ گفت: کار بسیار سخت است. نزدیکی مسابقات بسیار مورد چالش قرار گرفت. اینکه تمرینات جوانان آسیب نبیند  چرا که عطایی باید هر دو تیم را کنترل و هدایت کند. اردو آسیب نبیند و نوع آمادگی تحت تاثیر قرار نگیرد. تمام موارد بررسی شد.

گزینه دیگری تایید نشد
افشار دوست در پاسخ به این سوال که آیا گزینه دیگر وجود نداشت تا هدایت تیم قهرمانی آسیا را برعهده گیرد؟ گفت: گزینه های دیگری نیز مطرح شد اما در نهایت تایید نشد. برخی از مربیان پس از المپیک باید در جام باشگاه ها حاضر شوند. در نهایت جمع بندی این بود هدایت دو تیم برعهده بهروز عطایی باشد چرا که بازیکنان مشترک دارد. پیمان اکبری و رحمان محمدی راد از جمله مربیان مطرح والیبال ایران هستند که در جلسه کمیته فنی مورد تایید قرار نگرفته اند . محمدرضا تندروان نیز به دلیل همراهی تیمش در جام باشگاه‌ها مورد تایید قرار نگرفت. در نهایت کمیته فنی تصمیم گرفت دو ماموریت مهم را بر عهده بهروز عطایی بگذارد.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها