به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۶۸۰۲۲

شرایط پذیرش دانشجوی دکترای بدون آزمون

شرایط پذیرش دانشجوی دکترای بدون آزمون
گروه جامعه: با اعلام شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران از سوی آموزش این دانشگاه، ثبت نام در رشته های بدون آزمون دوره دکتری برای نیم سال آتی از امروز شنبه چهارم اردیبهشت ماه آغاز می شود. دانشگاه تهران در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری؛ به استناد آئین نامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه؛ از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیم سال آخر مقطع کارشناسی ارشد، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، دانشجو می‌پذیرد.

متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) از امروز چهارم تا ۱۷ اریبهشت ماه جاری می توانند نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره دکتری بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط باشد و داوطلبان فقط در یک رشته گرایش از یک مجموعه امتحانی می‌توانند ثبت نام نمایند و در مصاحبه شرکت داشته باشند.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری، مجاز نیست. همچنین مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است. گواهی ثبت نام و تاییدیه آن به صورت پیش فرض در سامانه می‌باشد و نیازی به اخذ آن نیست.

خواهشمند است از مراجعه حضوری جدا خودداری کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام و مشکلات سیستمی با سامانه پشتیانی مرکز انفورماتیک به آدرس ایمیل Its3@ut.ac.ir و جهت پاسخگویی سوالات احتمالی در خصوص شیوه نامه به آدرس ایمیل Talent@ut.ac.ir دفتر استعداد درخشان دانشگاه مکاتبه کنند.رشته هایی که در آن دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می شود در سایت معاونت آموزشی دانشگاه تهران اعلام شده است.
برچسب ها: سازمان سنجش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها