به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۲۶۸۰۷۴

وضعیت دو کولبر ایرانی آسیب‌دیده در ترکیه

وضعیت دو کولبر ایرانی آسیب‌دیده در ترکیه
گروه جامعه: روز ۲۵ فروردین نیروهای ترکیه دو کولبر ایرانی به نام‌های بهرام صمدی و حسن کچلانلو را بازداشت کردند و مورد آزار قرار دادند. یکی از این کولبران جانش را از دست می‌دهد و صمدی به شدت آسیب می‌بیند.
میلاد صمدی درارتباط با وضعیت برادر خود  گفت: وضعیت برادرم رو بهبودی است ولی سرگیجه‌هایش ادامه دارد و از درد بدن رنج می‌برد.

او درباره جزییات حادثه تشریح کرد: هنگامی که بهرام صمدی و حسن کچانلو از مرز عبور می‌کنند، وارد روستای «بیدقان» می‌شوند. چند نفر، آن‌ها را در نزدیکی روستا می‌بینند. پلیس ترکیه، حسن کچلانلو را بازداشت می‌کند اما بهرام موفق می‌شود از مهلکه بگریزد. حسن به ترکی مسلط نیست و از بهنام که مسلط به این زبان است، می‌خواهد خود را تسلیم نیروهای ترک کند.

صمدی افزود: برخی از اهالی روستا از پلیس می‌خواهند تا این دو نفر را آزاد کند ولی پلیس توجهی به درخواست آن‌ها نمی‌کند. دو کولبر به پاسگاه «بیدقان» منتقل می‌شوند و در آنجا به شدت کتک می‌خورند. شب هنگام، پلیس آن‌ها را به نزدیکی مرزهای ایران منتقل و هر دو نفر را با بیل آزار می‌دهد در نتیجه بهرام و حسن بیهوش می‌شوند.
بنابر اظهارات او، پلیس با چاقو ضربات شدید به بدن این دو کولبر وارد می‌کند. در نزدیکی این محل، یک برجک برای مرزبانان ترکیه قراردارد که در مقابل آن، پاسگاهی در حال ساخت برای مرزبانان ایرانی وجود دارد. چون این پاسگاه مرزی به طور کامل ساخته نشده است، هیچ نیرویی در آن وجود ندارد.

صمدی توضیح داد: پس از اینکه بهرام به هوش می‌آید اما هیچ لباسی بر تن نداشته است؛ خودش را به برجک می‌رساند و از آزار خود و مرگ حسن خبر می‌دهد. مرزبانان برایش آتش روشن می‌کنند و به او لباس می‌دهند و بعد با پاسگاه تماس می‌گیرند و از زنده بودن بهرام خبر می‌دهند. پس از شنیدن این مکالمه، غلتان غلتان و آسیب‌دیده به ایران می‌آید. او با من تماس گرفت، وضعیتش را شرح داد و در نهایت ما او را در نزدیکی روستای «شیخ‌لوی بالا» پیدا کردیم.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: كولبری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها