کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیاتی از کشته و زخمی شدن دو کولبر ایرانی

4 ارديبهشت 1400 ساعت 17:02


گروه جامعه: روزنامه اعتماد امروز شنبه در گزارشی به جزئیات ماجرای کشته و زخمی شدن دو شهروند ایرانی «بر اثر شکنجه‌های وحشیانه پلیس مرزبانی ترکیه در نقطه صفر مرزی دو کشور» پرداخت.
بر اساس این گزارش، بهنام صمدی و حسن کچلانلو، روستاییان ساکن در نوار مرزی چالدران که برای کار در استانبول راهی ترکیه شده بودند، روز ۲۶ فروردین امسال توسط پلیس مرزی ترکیه بازداشت می‌شوند و «مورد شکنجه‌های مرگ‌آور جنسی و جسمی قرار گرفتند». در روزهای گذشته، گزارش‌هایی درباره مرگ حسن کچلانلو در مرز ایران و ترکیه منتشر شده و گفته شده بود که پلیس مرزی ترکیه این فرد را «با چاقو و چماق مورد آزار جنسی و جسمی قرار داده است». بهرام صمدی،‌ برادر بهنام صمدی،گفته است پلیس ترکیه برادرش را با بیل آهنی طوری کتک زده که بیهوش شده و به او و دوست همراهش «با چاقو تجاوز می‌کنن و رگای پاشون، پشت گوش و تمام تنشون رو با چاقو زخمی می‌کنن».
بر اساس این گزارش، بهنام صمدی، شهروند نجات یافته پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان شهید بهشتی چالدران، اکنون در خانه به سر می‌برد. به گفته صمدی از مسئولان دولت ایران تاکنون کسی برای پیگیری این موضوع تماس نگرفته ولی در ترکیه پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است. روزنامه اعتماد در همین حال نوشته است که وزارت خارجه ایران با ارسال یک یادداشت اعتراضی به سفارت ترکیه در تهران خواستار «بررسی موضوع و مجازات عاملان این جنایت و پیشگیری از تکرار این‌گونه اقدامات غیرانسانی» شده است. بر اساس این گزارش جسد شهروند کشته شده نیز هنوز در اختیار مقام‌های مرزبانی ترکیه است و خانواده او هنوز آن را تحویل نگرفته‌‌‌اند.


کد مطلب: 268080

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268080/جزئیاتی-کشته-زخمی-شدن-دو-کولبر-ایرانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir