کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشدید تنش بین اسرائیل و فلسطینی‌‌ها

4 ارديبهشت 1400 ساعت 17:36


گروه بین الملل:  آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نسبت به تشدید تنش بین اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کردند.
ارتش اسرائیل اعلام کرد سه موشک از نوار غزه به سمت جنوب اسرائیل شلیک شده است. یکی از این موشک‌ها توسط سیستم دفاع موشکی "گنبد آهنین" اسرائیل رهگیری شده و دو فروند دیگر در نزدیکی مرز نوار غزه سرنگون شدند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پس از حمله موشکی به جنوب اسرائیل، ارتش این کشور در واکنش به این حملات چندین موضع حماس را در نوار غزه مورد هدف قرار داده است.
ارتش اسرائیل در پیامی در توییتر گفته است: «در واکنش به موشک‌های شلیک شده به اسرائیل در طول تمام شب، ما به اهداف تروریستی حماس در غزه از جمله به زیر‌ساخت‌های زیرزمینی و به مقر موشک‌اندازها ضربات مستقیم زدیم.» در پایان این پیام آمده است که "ترور غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد". تنش بین اسرائیل و فلسطینی‌ها در دور روز گذشته به شدت افزایش یافته است.  
درگیری‌ها زمانی تشدید شد که جوانان راستگرای اسرائیلی با تظاهرات در خیابان‌های بخش شرقی بیت‌المقدس  شعارهای تند و افراطی سر دادند.ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به تشدید تنش‌ها ابراز نگرانی کرده است.او در واکنش به تداوم درگیری‌ها در بیت المقدس گفت آمریکا به شدت نگران افزایش خشونت‌هاست. پرایس افزود شعارهای نفرت‌انگیز و خشن تظاهرکنندگان قابل قبول نیست. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مقامات اسرائیلی خواست که از امنیت و حقوق همه در اورشلیم اطمینان حاصل کند.


 


کد مطلب: 268099

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268099/تشدید-تنش-بین-اسرائیل-فلسطینی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir