کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترجمه زندگینامه استیون هاوکینگ چاپ شد

5 ارديبهشت 1400 ساعت 12:04


گروه فرهنگی: کتاب «استیون هاوکینگ؛ یادواره‌ای از دوستی و فیزیک» نوشته لئونارد ملادینو به‌تازگی با ترجمه افشین آزادمنش توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های زیتون» است که این‌ناشر منتشر می‌کند.لئونارد ملادینو نویسنده این‌کتاب، نظریه‌پرداز فیزیک ۶۶ ساله آمریکایی است که نظریه‌هایی درباره ریاضی و فیزیک دارد. کتاب «استیون هاوکینگ؛ یادواره‌ای از دوستی و فیزیک» او در سال ۲۰۲۰ منتشر شد که نویسنده در آن، تصویری نزدیک و صمیمی از هاوکینگ ارائه کرده است. این‌کتاب در ژانر زندگی‌نامه نوشته شده و اتفاقات مهم زندگی هاوکینگ را به‌عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار فیزیک در ۵۰ سال گذشته، روایت می‌کند.

مولف کتاب پیش‌رو دوست نزدیک هاوکینگ بوده است. او در مقدمه این‌کتاب نوشته است:
«آخرین وداعم با استیون هاوکینگ در کلیسای بزرگ مریم مقدس، ساختمانی پانصد ساله در وسط کمبریج انجام گرفت. مارس ۲۰۱۸ بود. روی یک صندلی نشستم و هنگامی که رد شد، آخرین لحظه ای بود که نزدیکش بودیم. با وجود تابوتی که او را از من و دیگر سوگواران جدا می کرد، سرانجام پس از هفتاد و شش سال، در برابر صدمات و چالش های عالم خاکی حفاظش می شد.

استیون شهره آفاق بود؛ به خاطر شوراندن دنیای فیزیک، به خاطر نوشته هایش، و به این خاطر که این همه را با جسمی در هم کوفته به انجام رسانید.در صفحات این کتاب، از تجارب کاری ام با استیون و دوست شدنمان سخن خواهم گفت. امیدوارم باعث تنویر چیزی شوم که او را هم به عنوان فیزیک شناس، و هم به عنوان یک انسان شاخص نمود. واقعا او چگونه بود؟ چطور از پس ناخوشی اش برآمد و ناتوانی اش چه اثری بر اندیشیدنش گذاشت؟ چه چیزی نگرشش به زندگی و به علم را شاخص نمود؟ دستاورد های اصلی اش در علم چه بود و چگونه با تمامی دانش فیزیک همخوانی دارند؟ من در کار با استیون، نمای نوینی از همه ی این پرسش ها و از جمله پرسش های خودم به دست آوردم که درباره شان گمان های دیگری داشتم. با یادآوری اوقات مشترکمان و برشمردن فرازهایی از زندگیش، در نظر دارم آنچه را که آموختم با شما در میان نهم.»


کد مطلب: 268214

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268214/ترجمه-زندگینامه-استیون-هاوکینگ-چاپ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir