به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۶۸۲۲۵

کنکور نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است

کنکور نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است
گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف کنکور این نبوده که نظام تعلیم و تربیت را ویران کند بلکه هدف این بود در رشته‌های پر متقاضی و محدودیت دانشگاه‌ها داوطلب برتر انتخاب شود، اما نتیجه این شده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است.محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش جلسه 147 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: اینکه چرا باید به بحث سوابق تحصیلی اهمیت بدهیم به این دلیل است که این موضوع تحت الشعاع کنکور و مسائل اجتماعی قرار گرفته است.  

امروز که این مسئله در محدوده فهم و علم ما قرار گرفته حتی اگر یک ساعت وقت داشته باشیم باید به این کار اهتمام کنیم. نظام تعلیم و تربیت اهدافی دارد و 12 سال یک میلیون معلم و  15 میلیون دانش‌آموز را دور هم جمع می‌کند، هدف این کار چیست؟ در این دوره شخصیت سازی انسان‌ها باید اتفاق بیفتد و اگر ما نظام ارزیابی را برداریم دیگر انگیزه‌ای برای تحقق این اهداف دوره 12 ساله باقی نمی‌ماند.وزیر آموزش و پرورش افزود: کنکور هدفش این نبوده که نظام تعلیم و تربیت را ویران کند بلکه هدفش این بوده که در رشته‌های پر متقاضی و محدودیت دانشگاه‌ها داوطلب برتر انتخاب شود، اما نتیجه آن این شده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است.
 
کنکور نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است
وی گفت: باید سیاست گذاری سنجیده باشد و مسئله‌ای را حل کند هنوز در یک آشفتگی از نظر تعریف مسئله هستیم. نظام تعلیم و تربیت اهدافی دارد که باید محقق شود و کنکور جوری در آن مداخله کرده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده و هدف ما این است که این دوره اهمیت پیدا کند. برای اهمیت پیدا کردن این دوره باید این موضوع اهمیت پیدا کند. بنا نیست در این طرح جدید هم همین آزمون‌ها گرفته شود بلکه باید به این اهداف رسیدگی کرد و آنها را محقق کرد. اگر این اهداف محقق نشود سرمایه ما در نظام تعلیم و تربیت هدر می‌رود. کسی که این 12 سال را سپری می‌کند باید به اهدافی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده رسیده باشد و باید به آن وزن داده شود.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد و باید پیامدهای ناخواسته کنکور را مدیریت کنیم و لذا این طرح نمی‌تواند این مشکلات را حل کند ولی می تواند به عنوان گامی برای نزدیک شدن به هدف به کار برده شود.به گفته این مقام مسئول، در طول 12 سال آموزش و پرورش فقط در سال آخر سنجش انجام می‌شود و در کل دوره هیچ سنجشی در زمینه رسیدن به اهداف آموزش انجام نمی‌شود چون در جای دیگری سهم کنکور و مقاصد آن سنجیده می‌شود.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: کنکور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها