کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دخترفوق سنگین ایران درقهرمانی آسیا هفتم شد

5 ارديبهشت 1400 ساعت 14:09


گروه ورزشی: دختر فوق سنگین ایران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در رده هفتم قرار گرفت.به گزارش ایسنا، در آخرین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا، رقابت دسته فوق سنگین زنان (۸۷+ کیلوگرم) برگزار شد و تیم ملی ایران برای اولین مرتبه یک نماینده داشت.فاطمه یوسفی در اولین رقابت بین‌المللی خود، رکورد ۸۷ یک ضرب، ۱۲۱دوضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم را در دسته فوق سنگین قهرمانی زنان آسیا به ثبت رساند و در جایگاه هفتم آسیا قرار گرفت.هفت وزنه بردار در این دسته شرکت کردند.
 

*عملکرد یوسفی به شرح زیر است:
حرکت یک ضرب
یوسفی در اولین حرکت یک ضرب، ۸۲ کیلوگرم را از پشت سر انداخت. پس از آن در حالی که برای حضور مجدد روی تخته آماده می شد، الناز باجلانی دیگر ملی پوش ایران سعی می کرد او را آرام کند و به یوسفی گفت که  فکر کند در تمرین هستند و چیز خاصی نیست.یوسفی در دومین حرکت، ۸۲ کیلوگرم را مهار کرد.  او در حرکت سوم نیز ۸۷ کیلوگرم را بالای سر برد و به کار خود در یک ضرب پایان داد.

حرکت دوضرب
فاطمه یوسفی در اولین حرکت یک ضرب ۱۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم ۱۱۹ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران سه چراغ سفید به او دادند اما هیات ژوری وزنه او را نپذیرفت و چراغ قرمز داد. اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی زنان ایران کارت چلنج داد تا هیات ژوری دوباره حرکت یوسفی را بررسی کند اما باز هم هیات ژوری همان رای قبلی را داد و وزنه قبول نشد.کادرفنی برای حرکت سوم، وزنه او را به ۱۲۱ کیلوگرم افزایش داد و دختر ملی پوش ایران این وزنه را بالای سر برد. او با مجموع ۲۰۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

وزنه بردار چین با مهار وزنه ۱۴۸ یک ضرب و ۱۸۷ دوضرب رکورد یک ضرب  و دو ضرب جهان را هر کدام یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را سه کیلوگرم افزایش داد. پیش از این رکورد فوق سنگین جهان ۱۴۷ یک ضرب، ۱۸۶ دوضرب و مجموع ۳۳۲ کیلوگرم بود.
*مدال آوران دسته ۸۷+ کیلوگرم:
۱- ون ون لی از چین با رکورد ۱۴۸ یک ضرب، ۱۸۷ دوضرب  و مجموع ۳۳۵ کیلوگرم (۳ مدال طلا)
۲- یونگ سان از کره جنوبی با رکورد ۱۲۰ یک ضرب،  ۱۵۹ دوضرب  و مجموع ۲۷۹ کیلوگرم (۳ مدال نقره)
۳- آیزادا موپتیلدا از قزاقستان با رکورد ۱۱۸ یک ضرب، ۱۵۱ دوضرب  و مجموع ۲۶۹ کیلوگرم (۳مدال برنز)


کد مطلب: 268277

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268277/دخترفوق-سنگین-ایران-درقهرمانی-آسیا-هفتم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir