به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۲۶۸۲۷۸

بالگرد "نبوغ" به رسمیت شناخته شد

بالگرد "نبوغ" به رسمیت شناخته شد
گروه علمی: بالگرد "نبوغ" و "میدان برادران رایت" که محل عملیات "نبوغ" است، از جانب "سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی"(ایکائو-ICAO) نشانه رسمی بین‌المللی دریافت کردند.به گزارش ایسنا، بالگرد "نبوغ"(Ingenuity) ناسا دیگر فقط گران‌ترین بالگرد جهان نیست و اکنون "سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی"(ایکائو-ICAO) یک مشخصه رسمی پروازی و کدهای علامت تماس برای این بالگرد رباتیک در میدان "برادران رایت" در دهانه "جزرو" سیاره سرخ اختصاص داده است.
 
"نبوغ" ۸۵ میلیون دلاری آمریکا هنگامی که در تاریخ ۱۹ آوریل از کف دهانه "جزرو"(Jezero) به هوا بلند شد، تاریخ ساز شد، اما با این وجود هنوز هم مانند یک پروژه دانشجویی مهندسی هوافضا به نظر می‌رسید و دارای رسمیت کمی بود.اکنون "ایکائو" به ناسا و اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده اعلام کرده است که به "نبوغ" و "میدان برادران رایت" که "نبوغ" در آن فعالیت می‌کند، اسامی رسمی داده است.بدین ترتیب به اولین پرواز "نبوغ" نشان رسمی و سه حرفی "IGY" و همچنین علامت تماس "INGENUITY" داده شده است. علاوه بر این، نام "میدان برادران رایت" به عنوان "JZRO" تعیین شده است. این نام‌ها توسط طراحان "ایکائو" برای آژانس‌های هواپیمایی، مقامات هوانوردی و خدماتی به ناسا اختصاص داده شده است.

یک "علامت تماس"(call sign) در پخش تلویزیونی و ارتباطات رادیویی یک نشان منحصر به فرد برای یک ایستگاه فرستنده است. در ایالات متحده از آنها برای همه فرستنده‌ها استفاده می‌شود. یک علامت تماس می‌تواند به طور رسمی توسط یک آژانس دولتی تعیین شود یا به طور غیر رسمی توسط افراد یا سازمان‌ها پذیرفته شود یا حتی رمزگذاری شود تا هویت یک ایستگاه را پنهان کند.

استفاده از علائم تماس به عنوان شناسه‌های منحصر به فرد مربوط به سیستم تلگراف بازمی‌گردد. از آنجا که فقط یک خط تلگراف وجود داشت که تمام ایستگاه‌های راه آهن را به هم متصل می‌کرد، لازم بود راهی برای آدرس دهی به هر کدام هنگام ارسال تلگرام وجود داشته باشد و به منظور صرفه جویی در وقت، شناسه‌های دو حرفی برای این منظور اتخاذ شدند. این الگو در عملیات رادیوگرافی ادامه یافت و شرکت‌های رادیویی در ابتدا شناسه‌های دو حرفی را به ایستگاه‌های ساحلی و ایستگاه‌های داخل کشتی‌های روی دریا اختصاص دادند که البته در آن زمان در سطح جهانی منحصر به فرد نبودند. تا اینکه در سال ۱۹۱۲ نیاز به شناسایی سریع ایستگاه‌هایی که توسط چندین شرکت در چندین کشور اداره می‌شدند، احساس شد که به یک استاندارد بین‌المللی احتیاج داشتند.

فعلا حداقل تا مدتی فراتر از نشانه‌ای برای شناخت این نوآوری و موفقیت باورنکردنی پرواز در یک سیاره دیگر، از علامت تماس "نبوغ" در مریخ استفاده زیادی نمی‌شود. اما اگر هواپیمای دیگری در سیاره سرخ وجود داشته باشد، این نشان‌ها می‌توانند توسط کنترل ترافیک هوایی مریخ استفاده شوند و نشان دهند که "نبوغ" با یک سازمان دولتی یا در یک عملیات بین‌المللی در حال کار است. علاوه بر این، نشان "JZRO" یک میدان هوایی است و برای برنامه‌های کاربردی برنامه‌ریزی پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرد."سالواتوره اسکیاچیتانو" رئیس شورای "ایکائو" می‌گوید: کشورهای عضو شورای "ایکائو" نوآوری را برای این سازمان در اولویت قرار داده‌اند و "نبوغ" نمونه‌ای عالی از چگونگی پیشرفت امروزی توانایی‌های ما در انجام پروازها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها