به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۶۸۲۷۹

درمان موثر سرطان سینه با کمک استروژن

درمان موثر سرطان سینه با کمک استروژن
گروه علمی: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، قابلیت درمان با استروژن و تاثیر آن بر سرطان پستان را ارزیابی کردند.به گزارش ایسنا، پژوهشگران آمریکایی امیدوارند که درمان با استروژن را به یک گزینه درمانی قابل دستیابی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان تبدیل کنند.درمان‌های ضد استروژن که سیگنال‌های رشد گیرنده‌های استروژن در تومورها را مسدود می‌کنند، درمان‌های موثری برای سرطان پستان هستند اما تومورهای پستان با گذشت زمان در برابر درمان‌های ضد استروژن مقاوم می‌شوند.
 
پژوهشگران دریافتند که گردش درمان استروژن و ضد استروژن در یک زمان خاص می‌تواند زمان عود کردن تومور را به صورت چشمگیری افزایش دهد.رویکرد غیرمتعارف این گروه پژوهشی به واسطه درمان کوتاه‌مدت با استروژن پیش از مقاومت در برابر درمان با ضد استروژن و سپس، بازگشت به یک استاندارد تر ضد استروژن می‌تواند پیامدهایی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان به همراه داشته باشد.

"نیکول ترافاژن"(Nicole Traphagen)، از پژوهشگران این پروژه گفت: تومورهایی که در ابتدا نسبت به درمان با استروژن واکنش نشان می‌دهند، نهایتا با کاهش میزان گیرنده‌های استروژن در سلول‌های تومور، مقاومتی را نسبت به آن ایجاد می‌کنند. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که درمان با استروژن می‌تواند تومورهای بیماران را نسبت به درمان‌های ضد استروژن حساس کند؛ حتی اگر این تومورها پیشتر مقاومت در برابر درمان‌های ضد استروژن را به دست آورده باشند.

میلر و ترافاژن، ویژگی‌های مولکولی سلول‌های پستان را که نسبت به درمان با استروژن واکنش نشان می‌دهند، مورد بررسی قرار دادند. هدف آنها این است که اطلاعات به دست آمده را برای پیش‌بینی و انتخاب بیمارانی به کار بگیرند که ممکن است نسبت به درمان با استروژن واکنش نشان دهند. این اطلاعات می‌تواند آنها را از ترکیبات جدید دارویی برای بهینه‌سازی اثرات ضد سرطانی درمان با استروژن آگاه کند.
برچسب ها: سرطان سینه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها