به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۲۶۸۳۰۶

ماجرای توییت «سلام علی ابراهیم» چه بود؟

ماجرای توییت «سلام علی ابراهیم» چه بود؟
گروه سیاسی: سایت مدارا نوشت: همه چیز از یک توییت سه کلمه‌ای شروع شد؛ «سلام علی ابراهیم» ؛ توییتی که مزین به هشتگ انتخابات ۱۴۰۰ بود و هر مخاطب آشنا به سپهر سیاست ایران را به یک گزاره می‌رساند: «ابراهیم سید ابراهیم رئیس الساداتی» معروف به حجت الاسلام رئیسی، قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را دارد.
شخصیت و موقعیت نگارنده توییت مزبور نیز بر کاندیداتوری ابراهیم رئیسی صحه می‌گذاشت، چرا که این توییت توسط «حجت عبدالملکی» منتشر شد؛ فردی که علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و تصدی معاونت کمیته امداد امام خمینی(ره)، پای ثابت نشست‌های اقتصادی ابراهیم رئیسی است.
همین پنجشنبه هفته گذشته که ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا در جریان سلسله نشست‌های رفع موانع تولید، جلسه‌ای را با حضور مدیران و صاحبنظران بانکی برگزار کرد، کارشناس – مجری این نشست کسی جزء حجت عبدالملکی نبود؛ همین امر گواهی بر نزدیکی عبدالملکی به ابراهیم رئیسی است، به گونه‌ای که شاید بتوان او را در زمره حلقه نخست مشاوران رئیس عدلیه دانست. بنابراین وقتی او توییت می‌کند که «سلام علی ابراهیم» و هشتگ انتخابات ۱۴۰۰ را ذیل آن درج می‌کند، تحلیلگران و ناظران سپهر سیاسی ایران، بی‌برو و برگشت و به تعبیر علما «قدر متیقّن»، کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را استنباط می‌کنند.
اما دقایقی از توییت عبدالملکی نگذشته بود که «علی نادری» مسئول روابط عمومی قوه قضاییه در کامنتی زیر این توییت به عبدالملکی متذکر شد که آرزوهایش را به خبر تبدیل نکند؛ فحوای این توییت این بود که کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ صرفا آرزو و رویای عده ای از فعالان و کنشگران است.
نادری حدود دو هفته پیش نیز طی توییتی به خبر استعفای حجت الاسلام رئیسی از ریاست قوه قضاییه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده بود و با قاطعیت این خبر را تکذیب کرده بود.
اگر چه عبدالملکی نیز در ذیل کامنت نادری نوشت که این توییت «سلام علی ابراهیم» نه خبر بود و نه آرزو؛ بلکه یک دعوت از آیت الله رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و بدین ترتیب مجادله دوستانه دو فرد نزدیک به رئیس دستگاه قضا در باب کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری ایشان در انتخابات پیش‌رو فیصله یافت، اما این مجادله دوستانه را باید آغاز راه گمانه زنی ها و اخبار ضدونقیض درباره حضور یا عدم حضور آیت الله رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ دانست.
بدون تردید تا ۲۵ اردیبهشت که مهلت ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است، اخبار ضد و نقیض زیادی درباره آمدن یا نیامدن حجت الاسلام رئیسی در رسانه‌ها منتشر خواهد شد؛ باید تا آن روز منتظر ماند و دید که آیا این قاضی القضات ۶۱ ساله که طی دو سال حضورش به عنوان ریاست قوه قضاییه تحولاتی را در این دستگاه ایجاد کرده و بر محبوبیت و وزانت پایگاه اجتماعی اش افزوده است همچون اردیبهشت ۹۶ به تنور پرحرارت انتخابات ریاست جمهوری پای می‌گذارد یا خیر؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها