به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۶۸۳۷۳

نیم‌لیتر روغن زیتون؛ ۱۰۰ هزار تومان

نیم‌لیتر روغن زیتون؛ ۱۰۰ هزار تومان
گروه اقتصادی: مصرف روغن زیتون در کشور ما با وجود فرهنگ‌سازی برای مصرف آن هنوز بسیار کمتر از روغن‌های دیگر است که بخشی از این مشکل به قیمت بالای این نوع روغن برمی‌گردد. اما در ۶ ماه گذشته مشکلات بازار روغن و افزایش قیمت انواع روغن ذرت و آفتابگردان که قبلا قیمت‌های بسیار پایین‌تری داشتند، باعث شد گرانی روغن زیتون کمرنگ‌تر شود.

انواع مختلف روغن زیتون بدون بو یا بودار، تصفیه‌نشده، بکر و فرابکر در سوپرمارکت‌ها وجود دارد که بسته به ذائقه می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد و برای بهبود سلامت خانواده مصرف آن را جایگزین انواع روغن‌های نسبتا مضر دیگر کرد. بعضی از انواع روغن زیتون حتی برای مصارف سرخ‌کردنی هم قابل استفاده هستند.برند‌های زیادی در سال‌های اخیر به‌طور اختصاصی در زمینه تولید روغن زیتون فعال شده‌اند که از معروف‌ترین‌ها می‌توان به سی‌سام اشاره کرد که شیشه‌های گرد آن محصولاتش را از دیگر برند‌ها متمایز کرده است.

پیک، هایپراستار، فامیلا و البته لادن که در زمینه تولید انواع روغن سابقه‌ای طولانی دارد دیگر برند‌های موجود در سوپرمارکت‌ها هستند که تنوع نسبتا خوبی از روغن‌های تصفیه‌شده، بی‌بو یا طبیعی و ساده، بکر یا فرابکر را تولید و عرضه کرده‌اند. میانگین قیمت یک روغن زیتون ۲۵۰ میلی‌لیتری در سوپرمارکت‌ها که تا سال گذشته ۴۰ هزار تومان بود، اکنون به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده و برای حجم ۵۰۰ میلی‌لیتری هم میانگین ۸۰ هزار تومانی پارسال به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.با وجود تولید داخلی قابل قبول قیمت زیتون و روغن زیتون در بازار در حدی است که این ۲ محصول در سبد مصرف بسیاری از اقشار جایی ندارند، کما اینکه به گفته مسئولان سرانه مصرف از ۲۰۰ گرم هم پایین‌تر آمده و به ۱۵۰ گرم در یکی، ۲ سال اخیر رسیده است.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: روغن زیتون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها