به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۶۸۴۳۷

کدام غذاها منجر به تضعیف حافظه می‌شوند؟

کدام غذاها منجر به تضعیف حافظه می‌شوند؟
گروه جامعه: متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه مزاج مغز انسان سرد و تر است توصیه کرد از خوراکی های با طبع گرم مثل ارده شیره به همراه عسل برای تقویت و افزایش حافظه استفاده کرد.غلامرضا کردافشاری متخصص طب ایرانیبا اشاره به اینکه پیش از این در فرهنگ ایرانی در هر منطقه از کشور تدابیر خاصی برای تقویت حافظه وجود داشت که ایرانیان قدیم آن را رعایت می کردند گفت: به عنوان مثال به بچه ها تا 4 سالگی حریره یا شیر بادام می دادند که به استناد به نسخه حکیم بوعلی سینا این غذا می تواند موجب تقویت جوهر مغز و افزایش حافظه در کودکان شود. به همین دلیل این روش در فرهنگ ما وجود داشت و یا اینکه براساس مطالعات انجام شده استفاده از نخودچی، کنجد، مویز و کشمش و انجیر در کودکان موجب افزایش حافظه می شود.

وی افزود: دو نسخه وجود دارد که تاثیر بسیار خوبی بر افزایش حافظه دارد. در یکی از این نسخه ها آمده است که بادام درختی باید شکسته و در کاسه آبی زیر نور ماه خیسانده شود و صبح زود به صورت ناشتا خورده شود. پوست قهوه ای بادام به دلیل اینکه می تواند باعث یبوست شود بایدکنده شده و سپس بادام جویده شود. به این ترتیب که در روز اول 7 بادام باید استفاده شود و در روز 15 این تعداد به 21 می رسد و از روز 16 ام این مقدار روزی یک عدد کم می شود و دوباره به 7 عدد می‌رسد. نکته مهم در استفاده از این روش ناشتا بودن است حداقل یک تا دو ساعت نباید پس از بادام خوراکی خورده شود. چون دراین روش بادام به عنوان دارو استفاده می شود. بادام باید یک دوره مصرف شود.

کردافشاری در ادامه برمصرف کشمش ومویز، انجیر خیسانده شده در افزایش حافظه تاکید کرد.متخصص طب ایرانی افزود: استفاده از دارچین و زنجبیل در صورت نداشتن حساسیت بسیار مفید است. یک تا دو عدس پودر دارچین و زنجبیل با یک قاشق مرباخوری عسل باید در صبح و شب به صورت ناشتا مصرف شود.کردافشاری بیان کرد: مزاج مغز سرد و تر است و خوردن ماست و ترشی زیاد می تواند باعث رطوبت مغز شده و حافظه را ضعیف کند ولی بوییدنی های خوشبو می تواند مغز را تقویت کند. استفاده از گرمی ها مثل ارده شیره برای تقویت حافظه توصیه می شود. خوردن ارده شیره به همراه عسل به کنکوری ها برای افزایش حافظه توصیه می شود.
برچسب ها: حافظه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها