به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۶۸۴۵۵

چگونه آیفون خود را ردیابی کنیم؟

چگونه آیفون خود را ردیابی کنیم؟
گروه فناوری: هر تلفن هوشمند دارای شماره منحصر به فرد International Identity Mobile Mobile Identity (IMEI) است که اگر دستگاه شخصی در جایی دزدیده یا گم شود می‌تواند به درد او بخورد. اگر تلفن شخصی گم شد یا به سرقت رفت، می‌تواند شماره IMEI تلفن خود را در لیست سیاه قرار دهد تا دیگران نتوانند از آن استفاده کنند. حتی با استفاده از سیم کارت جدید، تلفنی که IMEI آن در لیست سیاه قرار بگیرد، کار نمی‌کند. خوشبختانه تشخیص این عدد بسیار آسان است و می‌توان آن را در جایی امن نوشت تا در صورت لزوم از آن استفاده کرد.
به غیر از این مورد، یک سری روش‌های آسان برای ردیابی آیفون وجود دارد تا کاربر مطمئن شود گوشی از دست سارقان در امان است. از فعال کردن زنگ هشدار برای کمک به مکان یابی تلفن تا استفاده کامل از برنامه Find my Phone.

در ادامه برخی از بهترین روش‌ها را برای یافتن دستگاه Apple هنگام گم شدن را می‌خوانید:
برنامه Find my Phone
برنامه Find my Phone برنامه‌ای از شرکت اپل است که در همه دستگاه‌های آن به طور پیش فرض نصب شده و می‌توان از آن برای پیدا کردن دستگاه‌های گمشده روی نقشه استفاده کرد، این برنامه برای ردیابی تلفن‌های گمشده یا دزدیده شده بسیار مناسب است. همچنین برای جلوگیری از به دست آوردن اطلاعات تلفن توسط سارقان، می‌توان از راه دور حافظه آیفون یا هر دستگاه Apple دیگری را پاک کرد.

اگر iPhone کاربری گم شد، می‌تواند برنامه Find my Phone را در دستگاه Apple دیگری که با Apple ID او وارد سیستم شده باز کند. اگر دستگاه ثانویه ندارد، می‌تواند از طریق iCloud.com/find به این ویژگی دسترسی پیدا کرد. (شخص باید با Apple ID خود وارد سیستم شود).نقشه‌ای نشان داده می‌شود که مکان همه محصولات اپل کاربر را نشان می‌دهد.
- روی گزینه همه دستگاه‌ها در بالای صفحه کلیک کرده و ابزار مورد نظر را برای مشاهده مکان انتخاب کنید.
- صدای زنگ هشدار را روشن کنید:
اگر تلفن همراه شما در خانه یا محل کار شما گم شده، اما هنوز نمی‌توانید آن را پیدا کنید، می‌توانید آن را مجبور کنید که صدایی بلند ایجاد کند، حتی اگر در حالت بی صدا باشد.برنامه ذخیره سازی ابری iCloud اپل دارای ویژگی ناشناخته‌ای است که به کاربر امکان می‌دهد تلفن خود را آزمایش کرده و آن را مجبور کند زنگ هشدار سریع صادر کند. این روش ساده‌ترین روش برای دارندگان ساعت هوشمند Apple Watch است: فقط کافی است صفحه ساعت خود را به سمت بالا بکشد و سپس روی دکمه‌ای که شبیه آیفون است ضربه بزند.

روش دیگر، هر شخصی که ابزار دیگری مانند iPad یا iPod Touch از اپل را داشته باشد، می‌تواند برنامه Find My Phone را بارگیری کند.پس از نصب، روی آیفون گمشده ضربه زده و سپس روی دکمه پخش صوتی ضربه بزنید. این کار آیفون را مجبور به در آرودن صدای بوق می‌کند، حتی اگر در حالت بی صدا باشد؛ و اگر دستگاه‌های دیگری از اپل ندارید، بهترین گزینه بعدی شما ورود به iCloud.com است. از آنجا، روی یافتن تلفن من کلیک کنید و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس روی پخش صدا ضربه بزنید.

برنامه‌های مشابه نرم افزار Find My
اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از Find My استفاده کنید، مجموعه‌ای از برنامه‌های جایگزین در اختیار شماست که برخی از آن‌ها ویژگی‌های اضافی برای کمک به شما در ردیابی سارقان ارائه می‌دهند. تعداد کمی از این برنامه‌ها رایگان هستند و باید برای باقی آن‌ها هزینه کمی پرداخت کنید.در ادامه هفت برنامه جستجوی دستگاه مشابه Find My Phone معرفی شده:، iHound، GPSTracker، Lookout، GadgetTrak، Phone Trace، Device Locator، FoneHome

ابزار ردیابی گوشی هوشمند 
اگر شخصی هستید که دائماً تلفن‌های خود را گم می‌کنید، ممکن است بخواهید برای تلفن هوشمند خود در ردیاب سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال ابزاری که توسط شرکت فناوری Tile ارائه شده، به شما امکان می‌دهد دستگاه‌ها را با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند پیدا کنید. دستگاه رهگیری می‌تواند به کیف، جاکلیدی یا تلفن شما متصل شود تا از گم شدن آن جلوگیری کنید.گفتنی است که اپل چند روز پیش ابزار AirTag را برای افرادی که بیش از حد لوازم خود را گم می‌کنند، معرفی کرد که عرضه آن در بازار جهانی از هفته آینده در سراسر جهان آغاز خواهد شد و این ابزار می‌تواند ابزار بسیار خوبی برای مراقب از وسایل افراد باشد.
برچسب ها: آیفون‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها