به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۶۸۵۲۱

افزایش 35 درصدی قاچاق چوب در کشور

افزایش 35 درصدی قاچاق چوب در کشور
گروه جامعه: قاچاق چوب در کشور برغم اجرای طرح تنفس جنگل و ممنوعیت برداشت چوب از جنگل‌های شمال افزایش یافته و فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام افزایش کشفیات قاچاق چوب در سال 99 گفت: سال گذشته حجم کشفیات چوب قاچاق شده توسط نیروهای جنگلبانی نسبت به سال 98 به میزان 35 درصد افزایش یافت.

سرهنگ علی عباس‌نژاد با اشاره به افزایش شدید قیمت چوب در کشور اعلام کرد: شرایط به گونه‌ای است که افراد می‌توانند با قطع یک درخت جنگلی بین 50 تا 60 میلیون تومان سود کسب کنند و طبیعی است در این وضعیت، بسیاری از متخلفان به جای آن که خود را به دردسرهای قاچاق موادمخدر بیاندازند، به دنبال قاچاق چوب می‌روند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اعلام این که قاچاق چوب در کشور بر اثر افزایش فقر و بیکاری از رشد فزاینده برخوردار شده است گفت: افزایش افسار گسیخته آمار صنایع چوب و شرایط دشوار واردات چوب برای این کارخانجات، به همراه رشد شدید نرخ چوب از جمله عواملی است که منجر به بالا رفتن آمار قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب شده است.
 
به گفته این مقام مسئول در سازمان جنگل‌ها، روز به روز نیاز کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدکننده مصنوعات چوبی که متاسفانه بصورت افسارگسیخته در حال افزایش هستند بیشتر می‌شود. در حالی که واردات چوب برای آن‌ها با مشکل مواجه شده و بهره‌برداری از جنگل هم ممنوع است که البته توقف بهره برداری از جنگل برای حفظ جنگل‌های ایران لازم است. اما این موارد منجر به افزایش قاچاق چوب در کشور شده است.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: قاچاق چوب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها