به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۶۸۶۶۲

وحشت از قحطی در کره شمالی

وحشت از قحطی در کره شمالی
گروه بین الملل: تحلیل‌گران هشدار داده‌اند، کره شمالی تحت "فشار اقتصادی فزاینده" قرار دارد چرا که کمبودهای غذایی و تحریم‌ها، این دیکتاتوری پررمز و راز را درنوردیده‌اند.
هشدار آژانس رتبه‌بندی "فیچ" پس از آن مطرح می‌شود که کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی گفت کشورش با "بدترین شرایط ممکن" روبه‌رو شده و وحشت قحطی دهه ۹۰ این کشور با ۳ میلیون کشته را به دل‌ها انداخت.
کره شمالی هیچ آماری منتشر نمی‌کند اما محققان از معدود مراکز ناظر بر کره شمالی- تخمین می‌زنند که این کشور با رکود ۸.۵ درصدی خود در سال ۲۰۲۰، بدترین سال خود در عرض دهه‌ها را پشت سر گذاشته است.آژانس فیچ اعلام کرد: اثر بلندمدت قرنطینه کووید ۱۹ که کیم اعمال کرده و تحریم‌های اقتصادی سخت‌گیرانه‌ که از زمان برخی آزمایشات هسته‌ای و پرتاب موشک توسط کره شمالی در سال ۲۰۱۷ بر سر جای خود باقی‌ است، هرگونه بهبود رشد در سال جاری را به ۰.۵ درصد محدود می‌کند.مقیاس بحران روبه‌روی پیونگ‌یانگ، با خروج اخیر کارکنان سفارت روسیه- از معدود کشورهایی که روابط دیپلماتیک خود را با این دیکتاتوری حفظ کرده است- مورد تأکید قرار گرفت؛ چرا که مقامات سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ نسبت به محدودیت بی‌سابقه جابه‌جایی و کمبود کالاهای اساسی و دارو، شکایت داشتند.به گفته فیچ، اگرچه کره شمالی با قحطی در آن مقیاس روبه‌رو نیست، بنا بر گزارش‌های محلی، کمبودها جدی است. قیمت گوشت خوک طی ۶ ماه گذشته تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته و قیمت ذرت نیز به بالاترین سطح خود، از سال ۲۰۰۹ تاکنون، رسیده است.گزارش سازمان ملل سال گذشته هشدار داد که بیش از ۱۰ میلیون نفر در کره شمالی "دارای نیاز ضروری به کمک غذایی" هستند. این در حالی است که به دنبال همه‌گیری کووید ۱۹، تعداد معدودی از کارکنان این سازمان در منطقه حضور دارند.تحریم‌های دشوار فزاینده طی ۲ سال گذشته، تجارت کره شمالی با سایر جهان را تا حدود ۹۰ درصد کاهش داده است."آنویتا باسو"، رئیس بخش آسیا در آژانس فیچ گفت: در مجموع، پیش‌بینی نمی‌کنیم که به زودی شاهد کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی باشیم، چرا که دولت بایدن تمایلی ندارد بدون اینکه پیونگ‌یانگ گام ملموسی در راستای تسلیم برنامه هسته‌ای خود برداشته باشد، به آن پاداش دهد.
چین به عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری کره شمالی، پس از چند ماه بسته بودن مرزهای دو کشور به خاطر همه‌گیری، قرار است از ماه آینده سرویس‌ قطارهای باری به این کشور را از سر بگیرد.
 باسو افزود: با این وجود، اگر تجارت با چین به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کند، معتقدیم که این امر کمک مثبتی به رشد کره شمالی نمی‌کند چرا که واردات این کشور بیشتر از صادرات آن است.


 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها