به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۲۶۸۶۶۵

واکسن سلاح حیاتی برای مبارزه با کرونا

واکسن سلاح حیاتی برای مبارزه با کرونا
گروه علمی: رئیس تیم تخصص درمان پزشکی شانگهای می‌گوید: بحران کووید ۱۹ هند به این معنی نیست که واکسن در کمک به مردم در مبارزه با همه گیری شکست خورده است. ژانگ ونهونگ، رئیس تیم  تخصص درمان پزشکی شانگهای می‌گوید: بحران کووید ۱۹  هند به این معنی نیست که واکسن در کمک به مردم در مبارزه با همه گیری شکست خورده است.ونهونگ ادامه می‌دهد: اگرچه واکسیناسیون هند در جهان پس از ایالات متحده و چین سوم است، اما با توجه به جمعیت بزرگ این کشور، فقط هشت درصد مردم حداقل یک دز واکسن دریافت کرده‌اند. 
رئیس تیم  تخصص درمان پزشکی شانگهای افزود: تجربه کشورهای دیگر نیز نشان می‌دهد که واکسن سلاحی حیاتی در مبارزه با ویروس است.

ونهونگ هشدار داد، اگر هند برای محافظت از خود در برابر ویروس به عفونت طبیعی وابسته باشد، میلیون‌ها نفر قبل از رسیدن به ایمنی گله‌ای می‌میرند؛ ضمن اینکه این روند دهه‌ها به طول خواهد انجامید.وی همچنین خاطرنشان کرد: هند در ماه مارس(اسفند) برای برگزاری چندین جشنواره سنتی محدودیت‌های اجتماعی را کاهش داد و اقدامات کند آن همه گیر داخلی را تشدید کرد؛ اکنون تنها اقدامات سختگیرانه می‌توانند به کنترل ویروس و جلوگیری از شیوع بیشتر در ماه‌های آینده کمک کنند.

ونهونگ اشاره کرد که سویه B.۱.۶۱۷ که با جهش مضاعف همراه است و اولین بار در هند در اکتبر گذشته کشف شد، مسئول افزایش تلفات محلی کووید ۱۹ بود، اما دلیل اصلی منجر خارج شدن از محدودیت‌ها بوده است.
این کشور برای چندین روز متوالی رکورددار تعداد تلفات روزانه بوده است؛ رئیس تیم  تخصص درمان پزشکی شانگهای گفت که این روند با افزایش شیوع نوع B.1.617 مطابقت دارد.

این نوع نسبت بالاتری در هند نسبت به انواع B.۱.۱.۷ و B.۱.۳۵۱ دارد که به ترتیب اولین بار در انگلیس و آفریقای جنوبی شناسایی شد. سویه جدید از آوریل ( سه هفته پیش) به طور قابل توجهی در حال افزایش است و بیش از ۷۰ درصد موارد محلی را تشکیل می‌دهد.داده‌های ژنومی نشان می‌دهد که انواع B.1.617 و B.1.17 قابلیت سرایت مشابه دارند که بالاتر از نوع B.1.351 است.ونهونگ در پایان گفت: کمبود روزافزون منابع پزشکی عامل اصلی مرگ و میر در کشور است. آنچه در حال حاضر هند بیشتر به آن نیاز دارد اکسیژن است که بیش از هر دارویی می تواند میزان مرگ و میر بیماران جوان را کاهش دهد.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها