به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۶۸۶۶۶

۱۴ روس در لیست تحریمهای ضد فساد

۱۴ روس در لیست تحریمهای ضد فساد
گروه بین الملل: وزارت امور خارجه انگلیس اعلام داشت، این کشور علاوه بر ۱۴ شهروند روس، اقدام به اضافه کردن شهروندانی از آفریقای جنوبی، سودان جنوبی و آمریکای لاتین به لیست تحریمهای ضد فساد کرده است.
 این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: انگلیس برای نخستین بار اقدام به اعمال انسداد دارایی و ممنوعیتهای مسافرتی علیه ۲۲ فرد طبق نظام جدید تحریمهای جهانی ضدفساد که به این کشور قدرتی بی سابقه به منظور متوقف کردن سودجویی عوامل مفسد از اقتصاد انگلیس و بهره برداری از شهروندان ما می دهد، کرده است.
بر اساس این بیانیه، علاوه بر ۱۴ تبعه روس دخیل در منحرف سازی مسیر ۲۳۰ میلیون دلار از اموال دولتی روسیه در قالب یک دسیسه متقلبانه بازپرداخت مالیات کشف شده از سوی سرگئی ماگنیتسکی وکیل،  این فهرست تحریمها همچنین شامل آجای، آتول و راجش گوپتا و شریکشان سلیم ایسا، از بابت نقشهای آنها در فساد در آفریقای جنوبی، اشرف سید احمد حسین علی، تاجر سودانی از بابت دست داشتنش در سوءاستفاده در تخصیص دارایی‌های دولتی و چند فرد دیگر دخیل در فساد در آمریکای لاتین می شود.
وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد: بالغ بر دو درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی هر سال به سبب فساد از بین می رود و فساد هزینه های تجارت را برای شرکتهای انفرادی تا میزان ۱۰ درصد افزایش می دهد.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها