به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۶۸۶۷۴

نکته‌ای برای مخالفان ظریف و صوت جنجالی

نکته‌ای برای مخالفان ظریف و صوت جنجالی
گروه سیاسی: روزنامه‌ همدلی نوشت: گفت‌وگوی غیرقابل پخش درباره مسائل محرمانه کشور، یکی از طبیعی‌ترین کنش‌ها در مناسبات داخلی کشورهاست. در این گفتگو‌ها هم ممکن است تفاوت‌های شدید با آنچه که در فضای عمومی می‌گذرد، دیده شود.
از این نظر سخنان متفاوت محمدجواد ظریف و اختلاف‌نظرهایش با بخشی از سیاست‌های نظامی سردار سلیمانی، موضوع عجیبی نیست. او بار‌ها نشان داده که علی‌رغم اختلاف سلیقه درباره بخشی از سیاست‌های حاکمیتی، اما به مانند یک کارگزار عمل کرده است؛ بنابراین آنچه که هم اکنون در بخشی از فضای سیاسی کشور در حال رخ دادن است، مستعد این است که اتفاق مهم در انتشار این سخنان محرمانه به حاشیه رانده شود و همه مشکلات برظریف متمرکز شود.
او پیش از این نیز بخشی از این سخنان را بر زبان آورده است و از این منظر سخن جدیدی نگفته است. مخالفان و حمله کنندگان به او نیز مشخص است که انتشار این فایل صوتی را بهانه‌ای برای حمله به او قرار داده‌اند، به خصوص که در بخشی از فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور زمزمه یا درخواست نامزدی از وزیر خارجه برای حضور در انتخابات شنیده می‌شود و بر اساس برخی نظرسنجی‌ها می‌تواند جناح مقابل مخالفان ظریف را به یک انسجام برساند.
از هم اکنون سخنان برخی از مخالفان سیاسی محمدجواد ظریف بر نکته‌ای متمرکز شده که می‌تواند به اتهام‌افکنی نیز منجر شود و آن توهین به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.
گویی فرصت مناسبی فراهم شد تا با یک تیر دو نشان انتخاباتی بزنند. یکی این‌که به گمان حضور ظریف در انتخابات او را از صحنه خارج کنند و دیگر این‌که با قرار گرفتن زیر تصویر و تابلوی پیروی از سردار سلیمانی کاستی‌های خود را بپوشانند وعلاقه‌مندان به او را به دور خود جمع کنند.
اما در این میان آنچه مورد غفلت عمدی یا سهوی قرار می‌گیرد، انتشار یک سند دولتی محرمانه است. به خصوص که در چند سال اخیر نیز زمزمه‌های نفوذ در مراکز امنیتی کشور و خروج اسناد محرمانه کشور به سوی کشور‌های دشمن بسیار پر رنگ شده است. علاوه بر انگیزه‌های سیاسی و جناحی مخالفان ظریف و دولت روحانی یا انگیزه‌های ارزشمدارانه هواداران سردار سلیمانی، می‌توان در هیاهو‌های حمله به وزیر خارجه دولت، دور کردن عمدی نگاه‌ها از این موضوع مهم امنیتی را نیز مشاهده کرد.
آسیب‌شناسی این موضوع و پیدا کردن کانالی که از طریق آن این مصاحبه محرمانه منتشر شده و مهم‌تر از همه رساندن آن به شبکه‌ای که زمزمه‌های وابستگی آن به یکی از دشمنان ایران بسیار شنیده می‌شود و البته در برنامه هایش نیز مشاهده می‌شود، می‌تواند در ادامه آن نگرانی امنیتی باشد که مخالفان ظریف فعلا به آن استناد می‌کنند تا انگیزه‌های سیاسی خود را پنهان کنند. اگر بر انگیزه‌های خود اصرار دارند در کنار مخالفت با ظریف و محتوای این گفتگو، نحوه انتشار آن را نیز پیگیری کنند.
برچسب ها: محمد جواد ظریف
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها