به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۲۶۸۷۴۵

جانشینی مرکل؛ محبوبیت بی‌سابقه سبزها

گروه بین‌الملل: آخرین نظرسنجی‌ها در آلمان از پیشتازی حزب سبزها در کارزار انتخابات پارلمانی این کشور که مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد حکایت دارد.
آنالنا بربوک، گزینه سبزهای آلمان برای جانشینی آنگلا مرکل
آنالنا بربوک، گزینه سبزهای آلمان برای جانشینی آنگلا مرکل
روزنامه «بیلد» چند روز پیش نتیجه یک نظرسنجی را منتشر کرد که براساس آن محبوبیت حزب سبزها به ۲۸ درصد رسیده است. اقبال افکار عمومی در آلمان به حزب سبزها در حالی افزایش یافته است که آنالنا بربوک، یکی از دو رهبر این حزب به عنوان گزینه صدراعظمی در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو معرفی شده است. محبوبیت حزب آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی آلمان در نظرسنجی روزنامه «بیلد» تنها ۲۷ درصد است. محافظه‌کاران آلمان در انتخابات سال جاری پس از ۱۶ سال حضور در قدرت بدون آنگلا مرکل وارد کارزار انتخابات پارلمانی شده‌اند. آنها آرمین لاشت، رهبر حزب دموکرات مسیحی را به عنوان گزینه خود برای صدراعظمی و جانشینی آنگلا مرکل معرفی کرده‌اند.

از عدم اقبال افکار عمومی به آرمین لاشت، بحران همه‌گیری کرونا و رسوایی مالی دو نماینده حزب دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان به عنوان دلایل کاهش محبوبیت حزب دموکرات مسیحی یاد می‌شود. در مقابل محبوبیت کنونی سبزهای آلمان در تاریخ ۴۰ ساله این حزب بی سابقه محسوب می‌شود. در نظرسنجی روزنامه «بیلد» محبوبیت حزب سوسیال دموکرات که طی دهه‌ها یکی از دو حزب اصلی آلمان بود به ۱۳ درصد کاهش یافته است. سوسیال دموکرات‌ها هم اکنون شریک آنگلا مرکل در دولت ائتلافی هستند. حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در نظرسنجی‌ها با حدود ۱۰ درصد محبوبیت پس از سوسیال‌دموکرات‌ها در جایگاه چهارم قرار دارد.

آنالنا بربوک، ۴۰ ساله یکی از چهره‌های جناح معتدل در حزب سبزهای آلمان محسوب می‌شود. پیروزی سبزها در انتخابات روز ۲۶ سپتامبر (چهار مهر) به این معنا خواهد بود که هدایت بزرگترین اقتصاد اروپا پس از آنگلا مرکل همچنان برعهده یک سیاستمدار زن خواهد بود. در حالی که رقبای آنالنا بربوک او را به «بی‌تجربگی» متهم کرده‌اند اما هواداران وی از لزوم «تغییر» سخن می‌گویند. حزب سبزهای آلمان در حالی در نظرسنجی‌ها به محبوب‌ترین حزب آلمان تبدیل شده است که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۷ تنها ۸.۹ درصد آراء را کسب کرده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها