به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۲۶۸۷۷۴

گیاهان دارویی آینده کشاورزی خراسان رضوی است

گیاهان دارویی آینده کشاورزی خراسان رضوی است
گروه جامعه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 15 محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است، باید بعد از احصاء ظرفیت‌ها و داشته‌هایمان در این زمینه اولویت‌ها را تعیین کنیم.محمد رضا اورانی در جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی و کارشناسان در این حوزه برگزارشد طی سخنانی اظهار کرد: گیاهان دارویی آینده استان است و می‌توان در حوزه کشاورزی استان، کشت‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی را توسعه داد.
 
وی افزود: 15 محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است، باید بعد از احصاء ظرفیت‌ها و داشته هایمان در این زمینه اولویت‌ها را تعیین کنیم و  برای گرفتن نتیجه، باید ببینیم در چه جایی حلقه‌های موجود را می‌توان تکمیل کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کشت زعفران خاطرنشان کرد: 500 هزار خانوار از 80 درصد سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی ارتزاق می‌کنند.

وی درباره تسهیلات هزار میلیارد تومانی زعفران نیز بیان کرد: باید برای تسهیلات شرط بگذاریم مثلا برای صادر کننده‌ای که مستقیم از کشاورز خرید کند و جهاد کشاورزی آن کشاورز را تایید کند و یا اینکه مثلا در تعرفه هوایی برای صادرات بسته‌های کوچک زعفران، صادرکننده را حمایت کنیم. محمد رضا اورانی عنوان کرد: صادر کننده‌های زعفران باید تحت یک تشکل ساماندهی شوند و جهاد کشاورزی کسانی را حمایت کند که در قالب یک هولدینگ  و یا برند، صادرات زعفران را انجام می‌دهند.
برچسب ها: گیاهان دارویی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها