به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۲۶۸۷۸۳

آمریکا: افراد واکسینه‌شده نیازی به ماسک ندارند

آمریکا: افراد واکسینه‌شده نیازی به ماسک ندارند
گروه بین‌الملل: مقام‌های بهداشتی آمریکا اعلام کردند: کسانی که در این کشور با تزریق هر دو دُز واکسن بطور کامل واکسینه شده‌اند، می‌توانند بدون ماسک زندگی معمولی را از سر بگیرند اما کماکان باید در مکان‌های پرازدحام از ماسک استفاده کنند.

هنوز موج سوم کرونا در فرانسه فروکش نکرده است
همزمان با موج سوم شیوع ویروس کرونا در فرانسه، شمار افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به ۶ هزار نفر رسید. این بالاترین آمار افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا در فرانسه است که موجب نگرانی بخش درمان این کشور شده است. طبق آمار رسمی، ۴۷۰ نفر، طی شبانه روز گذشته، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. شمار افراد بستری در بیمارستان‌های فرانسه، بدلیل ابتلا به کووید، به ۳۰ هزار و ۵۹۶ نفر رسید. در برخی از مناطق فرانسه، به دلیل شمار مراجعان مبتلا به کووید، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با کمبود تخت مواجه شدند. نگرانی نسبت به آمار زیاد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌ها ویژه در حالی است که دولت فرانسه، از روز دوشنبه ۲۶ آوریل/۶ اردیبهشت، مراحل بازگشایی تدریجی را آغاز کرده است. دانش‌آموزان در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان از روز گذشته (دوشنبه) بار دیگر به کلاس‌های درس بازگشتند. 

نهاد قضائی در هند، کمیسیون انتخابات را بعنوان «عامل مرگ و میر» در کشور معرفی کرد
در پی افزایش فزاینده شمار مبتلایان به کووید در هند، دستگاه قضائی هند، کمیسیون انتخابات این کشور را، به دلیل برگزاری گردهمایی‌های انتخابات منطقه‌ای در طول ماه آوریل، عامل مرگ و میر فزاینده در این کشور معرفی کرد و خواستار تعقیب قضایی این نهاد شد. نهاد قضائی هند، کمیسیون انتخابات این کشور را متهم کرد که با برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی با حضور هزاران نفر در ماه آوریل،‌ منجر به ایجاد یک موج انفجاری مبتلایان به کووید در کشور شدند. به گفته این منبع، جمعیت زیادی بدون رعایت حفظ فاصله و بدون استفاده از ماسک در این گردهمایی‌ها که با تشویق مقامات ارشد حکومت از جمله نخست‌وزیر برگزار شد، شرکت کردند. کمیسیون انتخابات هند، در واکنش، می‌گوید: از روز ۲۲ آوریل، همزمان با افزایش شمار مبتلایان، جمعیت حاضر را به رعایت مقررات لازم از جمله حفظ فاصله فراخوانده بودند و تجمعات از روز ۲۲ آوریل (هفته گذشته) با حضور ۵۰۰ نفر برگزار شده است. طی شبانه روز گذشته بیش از ۳۲۰ هزار نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شدند. بر اساس آمار رسمی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۷۱ نفر جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند. از نخستین ساعات روز سه‌شنبه ۲۷ آوریل، کمک‌های جهانی به منظور حمایت از نظام درمانی هند در مقابله با ویروس کرونا به این کشور وارد شد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها