به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۲۶۸۷۸۶
برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه

تأیید صلاحیت بشار الاسد و یک کاندیدای دیگر

گروه بین‌الملل: یک رسانه روسی از احراز صلاحیت بشار الاسد و سلوم عبدالله برای شرکت در رقابت‌های نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه خبر داد!
تأیید صلاحیت بشار الاسد و یک کاندیدای دیگر
یک منبع در پارلمان سوریه به روسیا الیوم گفت که نامزدی «عبدالله سلوم عبدالله» تائیدیه 35 عضو این مجلس را به دست آورده و در کنار «بشار الاسد»،  نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود. تعداد نامزدهای ثبت نام کننده انتخابات ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسیده است. انتخابات ریاست جمهوری سوریه 26می (5 خرداد) برگزار می‌شود. این منبع پارلمانی توضیح داد: «با رأی مثبت اعضای فراکسیون حاکم حزب عربی سوسیالیستی بعث (167 عضو) و جبهه ملی ترقی خواه (13 عضو) و 70 عضو مستقل، صلاحیت اسد و عبدالله برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأیید شد». به گفته این منبع سوری، در حالی صلاحیت اسد و عبدالله برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه تأیید شده که هنوز تأیید صلاحیت نامزد سوم در پرده ابهام است. رقابت برای تأیید صلاحیت نامزد سوم بین «فاتن نهار» و «محمود مرعی» است. براساس قانون اساسی سوریه، نامزدها باید 35 رأی مثبت نمایندگان پارلمان این کشور را بدست آورند تا مجاز به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باشند. پارلمان سوریه از بیستم ماه آوریل جاری تأیید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را آغاز کردند. بشار اسد بیش از 21 است به عنوان رییس‌جمهور مادام‌العمر سوریه حکومت می‌کند و قبل از او، پدرش حافظ الاسد نیز 30 سال حاکم این کشور بود. زیرساخت‌های اقتصادی و شهری بسیاری از شهرهای سوریه از سال 2013 در پی اعتراضات مردمی و سپس جنگ داخلی و دخالت کشورهای خارجی در حمایت از اسد، به نابودی کشیده شد و حدود 400 هزار نفر از شهروندان این کشور کشته شده و نیمی از جمعیت 22 میلیونی آن آواره شدندو هنوز هم بخش‌هایی از سوریه در کنترل مخالفان است.
برچسب ها:  بشار الاسد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها