کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تداوم تنفس هوای مطلوب در ‌پایتخت

8 ارديبهشت 1400 ساعت 10:29


گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تداوم هوای مطلوب در ‌پایتخت طی امروز و فردا (۸ و ۹ اردیبهشت ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا، ‌پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۸ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها است.
 

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی، وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبار پراکنده طی روز، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شد، هرچند احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به‌دنبال خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت باعث کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۹ اردیبهشت ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی تاحدودی باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. وزش باد مؤثر در ساعات بعدازظهر شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.شایان‌ذکر است با تداوم وزش باد مؤثر تا شامگاه فردا (۹ اردیبهشت ماه) باوجود افزایش تردد خودروها، احتمال می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۸ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.


کد مطلب: 268845

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268845/تداوم-تنفس-هوای-مطلوب-پایتخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir