به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۶۸۸۶۶

نرخ تورم ۱.۷ درصدی تهران در فروردین

نرخ تورم ۱.۷ درصدی تهران در فروردین
گروه اقتصادی: بیشترین نرخ تورم ماهانه (فروردین) خانوارهای کشور مربوط به استان بوشهر با ۴.۴ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های تهران و چهارمحال و بختیاری با ۱.۷ درصد افزایش است.به گزارش ایلنا، فروردین ماه ١٤٠٠، عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٠٦,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٧ درصد افزایش نشان می‌­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان بوشهر با ٤.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­های­ تهران و چهارمحال وبختیاری با ١,٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٩.٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٥٨.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (٤٢.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (٤٢.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣٥.٨ درصد) است.

خانوارهای شهری
در فروردین ماه ١٤٠٠، عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٠٢,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان­و بلوچستان با ٤.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ تهران با ١.٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٨.٨ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان چهارمحال وبختیاری (٥٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٢.٧ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٨.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان  (٤٢.٧ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان­  آذربایجان غربی (٣٥.٣ درصد) است.

خانوارهای روستایی
در فروردین ماه ١٤٠٠، عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٢٥,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان خوزستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ چهارمحال وبختیاری با ٠.٧ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٣,٠ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٦٣.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٥ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٠.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ همدان (٤٧.١درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان وبلوچستان (٣٥.٧ درصد) است.
برچسب ها: نرخ تورم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها