به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۶۸۸۷۳

ابداع یک روش موثر برای درمان سرطان خون

ابداع یک روش موثر برای درمان سرطان خون
گروه علمی:پژوهشگران دانشگاه کمبریج روش جدیدی را برای مقابله با سرطان خون ابداع کرده‌اند که در آن، آنزیم‌های بیش فعال عامل این بیماری هدف قرار می‌گیرند. این روش درمانی بر روی موش‌ها آزمایش شده و نتایج امیدوارکننده ای داشته که ممکن است در آینده منجر به تولید داروهای ضدسرطان خون جدید برای درمان انسان‌ها شود.
 
نوعی از سرطان خون که امید می‌رود بدین شیوه درمان شود، لوسمی حاد مغز استخوان یا ای ام ال نام دارد. در جریان این سرطان بدخیم مغز استخوان، میلو بلاست‌ها (نوعی گلبول سفید)، گلبول‌های قرمز یا پلاکت‌های غیرطبیعی می‌سازد.پژوهشگران با بررسی سیر ابتلاء به این سرطان، موفق به شناسایی پروتئینی مخرب شده‌اند که در دی ان ای سلول‌ها جا خوش می‌کند و سپس آنزیم‌هایی این پروتئین را به آر ان ای منتقل کرده و آنها را تکثیر می‌کنند. در این روند یک آنزیم خاص به نام METTL۳ نقش مؤثری دارد که مقابله با آن به مداوای سرطان خون کمک می‌کند.پ
محققان دانشگاه کمبریج مولکولی به نام STM۲۴۵۷ را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند METTL۳ را مهار کند. در صورت اثبات کارایی این روش امکان مداوای انواع دیگر سرطان که این آنزیم عامل ایجاد آنهاست نیز وجود دارد.
انتظار می‌رود بررسی‌های مربوط به میزان اثرگذاری این روش برای درمان سرطان خون در موش‌ها تا یک سال آینده طول بکشد.
برچسب ها: سرطان خون درمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها